انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه UKM مالزی و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه UKM مالزی به‌منظور توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مبادلات فرهنگی، منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه UKM مالزی به‌منظور توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مبادلات فرهنگی، منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با امضای کوروش صدیقی؛ قائم‌مقام رئیس دانشگاه و رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و همتاهای وی در دانشگاه کبانگسان مالزی به رسمیت رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو طرف متعهد شدند در جهت استفاده متقابل توانایی‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری از طریق انجام پروژه‌های مشترک، دوره‌های مشترک، برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های علمی، تبادل دانشجو و اساتید، بسترهای پشتیبانی و فعالیت‌های علمی را فراهم کنند.

همچنین بر تسهیل همکاری و رشد تبادل دانشمندان، متخصصان، اساتید و دانشجویان بین دو دانشگاه تأکید شد.

دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور مالزی در میان کشورهای اسلامی منطقه از جایگاه مناسبی درزمینهٔ رشد، توسعه علمی و تولید علم برخوردارند و همواره به دنبال گسترش روابط بین‌المللی خود با دانشگاه‌های برتر هستند. در این میان، دانشگاه UKM یکی از ۵ دانشگاه برتر مالزی است که دارای ۱۳ دانشکده است و ۱۷۵۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند که ۱۶ درصد آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

این دانشگاه جامع و جوان در نظام رتبه‌بندی QS رتبه ۱۸۴ در دنیا را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. یکی از اهداف اصلی این دانشگاه بهبود روابط صنعت و دانشگاه است به‌طوری‌که درآمد قابل‌توجهی از پروژه‌های صنعتی انجام‌شده توسط محققان خود داراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020527

وب گردی

وب گردی