دلیل اعتماد دولت به دانشگاه قطع امید از راه‌حل‌های دیگر است

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: دولت از جای دیگری نتیجه نگرفته به همین دلیل سراغ دانشگاه آمده است و از طرفی دانشگاه همیشه برای مشکلات راه‌حل دارد.

مهناز ملانظری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که چرا دولت با تأخیر و تعلل زیاد به فکر هم‌اندیشی با دانشگاه برای مقابله با تحریم‌ها افتاد، اظهار کرد: این سؤالی است که دولتمردان باید به آن پاسخ دهند؛ اما ماهی را هر زمان از آب بگیرید تازه است. به نظر می‌رسد دولت از جای دیگری نتیجه نگرفته و به همین دلیل سراغ دانشگاه آمده و از طرفی دانشگاه همیشه برای مشکلات، راه حل دارد.

وی با اشاره به حلقه گمشده ارتباط دانشگاه با صنعت ادامه داد: عده‌ای مدام می‌گویند چرا دانشگاه مسائل صنعت را حل نمی‌کند؛ اما هیچ‌کس نمی‌پرسد چرا صنعت به سراغ دانشگاه نمی‌رود. صنعتی که در فضای رقابتی فعالیت نکند، سرش را پایین می‌اندازد و کار خود را انجام می‌دهد و نیازی به دانشگاه احساس نمی‌کند.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: به همین دلیل ارتباط میان دانشگاه و صنعت برقرار نمی‌شود؛ اما وقتی صنعت با تأکید بر تولیدات داخلی در فضای رقابتی قرار بگیرد؛ آن زمان مجبور است به سراغ دانشگاه بیاید و از وجود استادان برای افزایش کیفیت تولیدات بهره ببرند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه هم به شکل خودکار شکل خواهد گرفت.

ملانظری در پایان، در مورد پیشرفت ایران در حوزه‌های پزشکی و هسته‌ای اما در مقابل، ناتوانی از تولید قطعات کوچک صنعتی خاطرنشان کرد: به نظر من، مسئولان جایی خواستند و سرمایه‌گذاری کردند، نتیجه‌اش را نیز دیدند. در بحث دفاعی و دارویی، خواستند، سرمایه‌گذاری کردند و نتیجه گرفتند. اگر در هر حوزه‌ای، این خواست وجود داشته باشد، قطعا نتیجه مثبت حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020569

وب گردی

وب گردی