دانش بهترین سلاح برای مبارزه با تحریم‌هاست

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اکنون فصل بومی‌سازی محصولات است؛ چون بسیاری از قطعات به دلیل تحریم وارد نمی‌شوند یا واردات آنها نیاز به ارز زیادی دارد.

علی‌اصغر مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره این‌که چرا دولت دیر به فکر استفاده از ظرفیت دانشگاه برای مقابله با تحریم‌ها افتاده است، اظهار کرد: دولت دیر به فکر نیفتاد؛ چون دانشگاه‌ها از یک سال پیش هشدارهایی را از سوی وزارت علوم دریافت کرده و به آمادگی نسبی رسیده بودند.

وی ادامه داد: نخستین هشدار به صرفه‌جویی‌های اقتصادی و تنوع‌بخشی به درآمدهای دانشگاه‌ها اختصاص داشت و وزارت علوم تأکید کرد دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزش عالی برای مواجهه با تنگناهای مالی آماده باشند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: دانشگاه‌ها کلونی اصلی جوان‌های کشور محسوب می‌شوند. مبارزه با تحریم‌ها به معنای تولید بعضی از قطعات مخصوصاً به صورت دانش‌بنیان و کسب درآمد از این دانش‌هاست. اکنون فصل بومی‌سازی محصولات است؛ چون بسیاری از قطعات به دلیل تحریم وارد نمی‌شوند یا واردات آنها نیاز به ارز زیادی دارد.

مولوی خاطرنشان کرد: نشست هم‌اندیشی دولت و دانشگاه هر سال برگزار می‌شود. سال گذشته 19 شهریور دانشگاه علم و صنعت میزبان رؤسای دانشگاه و مسئولان دولتی بود. امسال تصمیم گرفتند نشست را زودتر برگزار کنند تا برای فصل تابستان و البته آغاز سال تحصیلی در مهرماه آماده باشیم.

وی در پایان گفت: در واقع دولتمردان خواستند فرصتی فراهم باشد تا دانشگاه‌ها بتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند و برای ارتباطات گسترده‌تر با صنعت و کارآفرینی نیز آماده شوند. تعجیل دو ماهه چنین دلیلی داشته؛ اما فکر می‌کنم دولت دیر به فکر هم‌اندیشی با دانشگاه‌ها نیفتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020570

وب گردی

وب گردی