مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 19 تیرماه

ورود به فاز اجرایی موسسات فناور، توضیحاتی مهم درمورد انتخاب رشته آزمون ارشد و غیره از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز نوزدهم تیرماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

ورود به فاز اجرایی موسسات فناور

اوایل هفته جاری بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای فناور صحبت کرد؛ واحدهایی که همان دانشگاه‌های نسل چهارم محسوب می‌شوند و حالا قرار است وارد فاز عملی شود. این عنوان روزنامه فرهیختگان، به روند ایجاد واحدهای فناور پرداخته است.

توضیحاتی مهم درمورد انتخاب رشته آزمون ارشد

این عنوان روزنامه فرهیختگان، لغات سنگین و بندهای دفترچه‌راهنمای انتخاب‌رشته تحصیلی آزمون کارشناسی‌ارشد سال 98 به زبان ساده آمده است.

هیچ رشته‌ای حذف نخواهد شد

در این عنوان روزنامه فرهیختگان،‌ محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرده است: حذف رشته‌های دانشگاه پیام نور عملا امکان‌پذیر نیست، چراکه این رشته‌ها عقبه‌ای در دانشگاه دارند؛ هم هیات‌علمی این رشته‌ها مشغول به فعالیت هستند،‌ هم امکاناتی برای این قبیل رشته‌ها فراهم شده و هم دانشجویان در حال حاضر مشغول به تحصیل در این رشته‌ها هستند. در رشته‌هایی که ماموریت اصلی دانشگاه نبوده احتمالا توسعه بیشتری نخواهیم داشت، اما رشته‌هایی را که هم‌اکنون داریم، سعی می‌کنیم منطبق با وضعیت و ماموریت‌های آموزشی دانشگاه ادامه دهیم و رشته‌های جدیدی را در این زمینه اضافه کنیم.

مهم‌ترین عناوین امروز نوزدهم تیرماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره سوالات مشترک نظام قدیم و نظام جدید کنکور98

در این عنوان روزنامه آفرینش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش درباره منابع سوالات مشترک نظام قدیم و نظام جدید 6-3-3 در کنکور سراسری امسال توضیحاتی ارائه کرده است.

تاکید وزرای علوم ایران و پاکستان بر توسعه علمی

این عنوان روزنامه آفرینش، به دیدار وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و وزیر علوم و فناوری پاکستان پرداخته است. در این دیدار بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی، نقش همکاری‌های علمی در توسعه روابط میان 2 کشور تأکید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020575

وب گردی

وب گردی