مراسم عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد

مراسم عفاف و حجاب با حضور رئیس واحد، همکاران و دانشجویان  خواهر به مناسبت  بزرگداشت دهه کرامت صبح امروز از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در مراسم حجاب و عفاف با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: دهه کرامت دهه مهر و بزرگ منشی ها است و مهر و محبت حضرت معصوم نسبت به امام رضا مثال زدنی است که نگاه دلسوزانه و مهربانانه خواهر را نسبت به برادر د رجامعه اسلامی تحکیم می بخشد.

رامین رستمی در ادامه افزود: عصمت، تزکیه نفس،علم، دیانت ، اخلاق وسیره نبوی از مهمترین ویژگی های یک زن پاکدامن و نیکو است که همگی در وجود حضرت معصومه یکجا متجلی شده و تنها اولیاء و برگزیدگان درگاه الهی از این صفات نیک برخوردار هستند و زنان جامعه امروزی باید از این صفات حسنه الگو برداری کنند تا جامعه به سوی سعادت و تعالی سوق داده شود.

رئیس واحد میاندوآب اظهار کرد: نقش زن در جامعه کنونی بیش از هر زمان دیگر چشمگیر و پر رنگ است و دشمن برای آسیب زدن به این قشر حساس و تاثیرگذار در تلاش است با راه اندازی جنگ نرم و شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری در سال های گذشته به آن اشاره کرده بودند خواسته های خود را عملی سازد و با فروپاشی بنیان خانواده ها و منزوی کردن جوانان زمینه انحطاط فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کند.

رستمی تصریح کرد ؛ عفت کلام، نگاه و عفت تفکر از مهمترین مسائل مطرح در بحث حجاب و عفاف است که نباید به فراموشی سپرده شود. وی اشاره کرد؛منابع غنی آسمانی، پتانسیل های اجتماعی، منابع دینی ، علمای عظام و علمای عارف از جمله داشته هایی هستند که با مطالعه و عمل به آنها می توان در سالم سازی و سالم نگه داشتن جامعه تاثیر گذاشت و جامعه را به هدف و سرمنزل حقیقت هدایت کرد.

رئیس واحد گفت: با مطالعه کتب حماسه های جنگ و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس و خاطراتی که توسط زنان ایثارگر نگاشته شده اند می توان به گوشه هایی از جانفشانی فرزندان انقلاب در راه حجاب ، شرف و عزت پی برد. وی گفت؛ قرار گرفتن کلمه اسلامی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی نشان از توجه به اسلامی شدن دانشگاه ها بعد از انقلاب و قرار گرفتن عفت و حجاب به عنوان سرلوحه برنامه های فرهنگی در محیط های علمی است و دانشگاهیان باید هم گام با دانشجویان در این زمینه بیش از پیش مصمم تر و محطاطانه تر عمل کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020577

وب گردی

وب گردی