مجوز جذب 200 دانشجوی خارجی در واحد زاهدان تصویب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان وبلوچستان گفت: جذب دانشجوی خارجی هم جزو مصوباتی بود که باید امسال افزایش پیدا کند و پیش‌‌بینی می‌‌کنیم حداقل تا 200 دانشجوی خارجی در واحد زاهدان پذیرش داشته باشیم. 

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای بیستمین جلسه شورای این دانشگاه گفت: مهم‌‌‌ترین دستاورد‌‌های بیستمین جلسه شورای استان دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان که مورد تصویب قرار گرفت شامل ادامه فعالیت پرقدرت قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان و ساخت 22 منزل مسکونی در مناطق سیل‌‌زده همچنین ایجاد مدرسه و بیمارستان با همکاری خیران است. رسالت این قرارگاه جهادی در حوزه مدرسه‌‌سازی، توسعه تعلیم و تربیت در مناطق محروم، ایجاد خدمات درمانی و تاسیس بیمارستان با کمک خیران است.

وی افزود: با توجه به مصوبات جلسه شورای استان، 17 مدرسه و 10 واحد آموزشی جدید در سطح استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی خواهیم کرد. شورای گسترش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مصوب کرد ایجاد مراکز آموزشی با کمک دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان در 20 شهر با کمک دستگاه‌های اجرایی بلامانع است. راه‌اندازی دوره‌های مهارتی کوتاه‌مدت در کلیه واحدهای دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان وبلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: امسال 8 همایش در دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت که ششمین همایش قیام تاریخی عاشورا در واحد ایرانشهر برگزار می‌شود همچنین همایش سال رونق تولید و گام دوم را داریم که در واحد زاهدان برگزار می‌شود، همایش نخبگان شیعه و سنتی نیز در سطح استان برگزار می‌‌شود و هر واحدی میزبانی منطقه‌‌ای را به عهده دارد از دیگر برنامه‌های‌‌ ما در برگزاری همایش‌های مختلف در واحدهای دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان است.

میر یادآور شد: تدوین ده جلد کتاب مبتنی بر همایش‌هایی که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود از جمله برنامه مصوب در این جلسه بود که توسط مرکز چاپ و نشر دانشگاه آزاد تهیه می‌‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جذب دانشجوی خارجی هم جزو مصوباتی بود که باید امسال افزایش پیدا کند و پیش‌‌بینی می‌‌کنیم، حداقل تا 200 دانشجوی خارجی در واحد زاهدان پذیرش داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020598

وب گردی

وب گردی