صاحب‌خانه‌ خوبتان  را معرفی کنید! راه اندازی پویش #صاحبخانه خوب در شبکه3

شبکه سه سیما با راه اندازی پویش «#صاحبخانه خوب» تلاش کرده به مردم یادآوری کند که در شرایط سخت و بحران زا، این خود ما هستیم که می توانیم به هم کمک کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همیشه پایان امتحانات خرداد و آغاز فصل تابستان زمان کلیدی و مهمی برای جابه جایی مستاجران بوده است و نزدیک بودن به مدرسه بچه ها عامل تعیین کننده ای برای انتخاب منزل.

هر سال هم روال بر این بود که رقم مشخصی در مناطق مختلف تهران به ودیعه یا اجاره بهای خانه ها اضافه می شد که از یک شیب و رشد در چارچوب و قاعده مندی برخوردار بود و تقریبا مستاجران و کسانی که توانایی خرید منزل نداشتند می دانستند که سال آینده حدودا با چه میزان افزایشی در رقم اجاره بهای خود مواجه خواهند بود.

اما امسال با توجه به نوسانات شدید اقتصادی و بالارفتن قیمت ها و در کنار آن عدم کنترل بر بازار شاهد افسارگسیختگی بسیاری بودیم و رقم اجاره بها به حدی بالا رفت که افراد کم بضاعت مجبور به ترک تهران شدند و به حاشیه ها پناه بردند و خانواده های بسیاری هم دچار چالش یافتن خانه ای با قیمت بالاتر و متراژ بسیار پایین تر شدند.

در گرماگرم این افزایش بها و دلشکستگی بسیاری از افرادی که در حسرت و آرزوی خانه بودند، شبکه سه سیما پویش «صاحب خانه خوب» را راه‌اندازی کرد که گامی مهم و موثر در این باره به شمار می‌رود.

اجرای این پویش را «پیمان طالبی» بر عهده دارد و طراحی آن طوری است که با حضور یک مهمان و گپ و گفت با آن اشاره ای هم به موضوع گرانی اجاره بها می شود. از نکات جالب توجه نیز نحوه پخش آن است. #صاحب‌خانه خوب در طول روز چند بار به روی آنتن می‌رود و در زمان‌های دیگر نیز دعوت همگانی برای پیوستن به این پویش در شبکه سه سیما زیرنویس می‌شود.

این پویش تلاش می کند با توجه به شرایط سختی که به آن اشاره شد، به مردم یادآوری کند که این خود آنها هستند که در موقعیت های متفاوت می توانند در کنار هم باشند و با دلگرمی، امید و همدلی شرایط سخت را برای هم آسان کنند.

اگر صاحب خانه هستند و شرایط برایشان مقدور است اجاره را افزایش ندهند و اگر مجبور به افزایش اجاره بها هستند با کمترین رقم آن را انجام بدهند.

یکی از بخش‌های جذاب این پویش نیز بخش مربوط به پیام‌های مردمی است که صاحب خانه‌های محبوب و دوست داشتنی خود را از طریق این پویش معرفی می کنند. آنها اعلام می کنند که صاحبخانه شان چطور به کمکشان آمده و در روزهای سخت در کنارشان بوده است.

در کنار آن، برخی صاحب خانه ها هم از مستاجران خوب خود می‌گویند و این که چه دلیلی باعث شده که بتوانند به تفاهم دو طرفه ای در تعیین اجاره بها برسند.

نکته مهم این پویش حضور مردم است. به نحوی که مخاطب با تماشای آن حرف خود را می شنود و خود را در آن می‌بیند.

پویش #صاحب‌خانه خوب قرار است تا پایان تابستان از شبکه سه سیما پخش شود. هرچند که این ماجرا هنوز در ابتدای راه است اما تا به حال نقش پررنگی در ایجاد همدلی میان مردم داشته و افراد بسیاری هم از صاحب‌خانه‌ها و هم مستاجران ضمن تماس با برنامه اعلام می‌کنند که تحت تاثیر این پویش اتفاق‌های خوبی برایشان رقم خورده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1020607

وب گردی

وب گردی