فاز اول ارائه تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان پیام‌نور آغاز شد

همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان جهرم، تفاهم‌نامه دانشگاه پیام‌نور با معاونت توسعه روستایی در راستای ایجاد بسترهای اشتغال در مناطق محروم در ۷ استان وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه پیام‌نور، همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان جهرم دراستان فارس، تفاهم‌نامه دانشگاه پیام‌نور با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در راستای ایجاد بسترهای اشتغال و توسعه مهارت آموزی در روستاها و مناطق محروم همزمان در ۷ استان وارد فاز اجرایی شد.

محمدرضا زمانی در این مراسم گفت: مهارت افزایی دانشجویان و توانمندسازی فارغ التحصیلان یکی از اولویت های وزارت علوم است که دانشگاه پیام‌نور با انعقاد چندین تفاهم‌نامه، گام های مهمی برای تحقق این هدف برداشته است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران و سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای اشاره کرد که در قالب آن دوره‌های مهارت‌آموزی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی همچنین به تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام‌نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و در این باره گفت: پس از یک هفته از زمان انعقاد تفاهم‌نامه شاهد انعقاد قرارداد اجرایی آموزش تسهیل‌گری بین دانشگاه پیام‌نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هستیم که در مرحله اول این طرح به صورت پایلوت در ۷ استان کشور از امروز اجرایی می‌شود.

زمانی افزود: ایجاد بسترهای اشتغال و توسعه مهارت‌آموزی در روستاها و مناطق محروم از جمله اهداف این طرح است که در قالب آن آموزش‌های تخصصی و دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت به داوطلبان ارائه و پس از کسب مهارت لازم، متقاضیان تحت پوشش تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اولویت‌های ۷ استان در تفاهم‌نامه با معاونت توسعه روستایی خاطرنشان کرد: نخستین برنامه اجرایی این تفاهم‌نامه با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در۷ منطقه شامل دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی در حوزه سنگ های تزئینی، دانشگاه پیام‌نور فارس با محوریت مرکز جهرم صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما، دانشگاه پیام‌نور همدان در حوزه صنایع دستی و چوب، دانشگاه پیام‌نور سیستان و بلوچستان در حوزه بوم گردی، دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی در حوزه پوشاک، دانشگاه پیام‌نور کرمان در حوزه فرش، گلیم و پته و دانشگاه پیام‌نور لرستان (خرم آباد) در حوزه گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای آغاز خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰ مرکز نوآوری و ۱۲۰ هسته نوآور همراه با استارت‌آپ های مختلف در دانشگاه فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور با اعلام این خبر که دفتر کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران در دانشگاه پیام‌نور ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شده است، یادآور شد: در قالب این دفاتر علاوه بر ایجاد زمینه حمایت از ایده‌های و طرح‌های کارآفرینی، دانشجویان می‌توانند با صنف مورد نظر خود برای اشتغال در آینده ارتباط برقرار گرفته و زمینه مناسبی برای آینده شغلی خود رقم بزنند.

زمانی در بخش‌های دیگری از سخنان خود به توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور نیز اشاره و اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور با جمعیت نیم میلیون نفر جایگاه مهمی درعرصه علم آموزی ایفا می‌کند. این دانشگاه ششمین دانشگاه بازجهان است که در کشور نیز در جایگاه نخست کیفیت خدمات آموزشی در رتبه‌بندی های وزارت علوم قرار دارد.

وی افزود: درحال حاضر نزدیک به ۴۳۰ هزار دانشجوی فعال، ۴هزار عضو هیئت علمی، ۴۰ هزار حق التدریس و ۱۰ هزار کارمند در ۵۰۰ مرکز و واحد در سطح کشور و ۴۰ نمایندگی دانشگاه در سراسر جهان به فعالیت مشغول هستند.

زمانی با اشاره به توان علمی فارغ التحصیلان این دانشگاه اظهار کرد: ۳۰ درصد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور در مقاطع تحصیلی بالاتر دانشگاه‌های دولتی و مطرح کشور پذیرفته می‌شوند.

وی همچنین یادآور شد: در ارزیابی سال ۲۰۱۹ رتبه بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه پیام‌نور جزو ۲۶ دانشگاه برترایران قرار دارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور، محتوای یکسان آموزشی وآزمون های متمرکز در سراسر کشور را از ویژگی های بارز دانشگاه پیام‌نور عنوان کرد و یادآور شد: در هر نیمسال تحصیلی ۳میلیون نفر آزمون در دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود که ۲۲ درصد این آزمون‌ها در راستای صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست به صورت آزمون های الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020612

وب گردی

وب گردی