شهدای مدافع حرم با ارزش‌ترین سرمایه برای جامعه دانشگاهی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: شهدای مدافع حرم با ارزش‌ترین سرمایه برای جامعه دانشگاهی استان و دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز در یادواره ۶ شهید گمنام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و شهدای مدافع حرم با محور شهید علی آقایی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به خود می‌بالد که پیکر ۶ شهید گمنام را به آغوش گرفته و دو شهید مدافع حرم شهید هاشم دهقانی‌نیا و شهید علی آقایی از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم باارزش‌ترین سرمایه برای جامعه دانشگاهی استان و دانشگاه آزاد اسلامی هستند. آنان مایه فخر و مباهات نظام مقدس ما بوده و وجود این شهدا همواره رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: تلاش بر این است که برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بزرگداشت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم همواره در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد و شهدا در همه مراحل زندگی در مقابل دیدمان باشند.

رسولی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی بافضیلت‌ترین و ارزشمندترین کلاس‌ها برقرار است، کلاس‌هایی که از نظر معرفت‌افزایی و تعالی بصیرتی بی‌نظیر بوده و استادان آن شهدایی هستند که خون خود را در راه خدا نثار کردند تا امنیت و آسایش در نظام مقدس اسلامی همواره پابرجا باشد.

وی اظهار کرد: شهدا همیشه برای ما الهام‌بخش و درس‌آموز هستند و می‌توانیم بهترین درس‌ها را از این شهدای والامقام بگیریم که امیدواریم با استعانت از خداوند و با بهره‌گیری از درس‌های شهدا در تحقق آرمان‌های نظام مقدس‌مان پایدار باشیم.

اندیشه استقامت و مقاومت لازمه موفقیت جامعه

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز گفت: موفقیت جامعه زمانی تحقق می‌یابد که اندیشه استقامت و مقاومت در آن زنده باشد.

حجت‌الاسلام نجات فیاضی درباره چگونگی حفظ استقلال کشور افزود: اگر جامعه استقلال خود را حفظ کند، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهد کرد و در واقع جوامعی که دخالت بیگانگان را از خود دفع می‌کنند، جایگاه و ارزش بالایی را در سطح بین‌المللی دارند.

وی اظهار کرد: شهدا ارزش بالایی در پیشگاه خداوند متعال دارند به‌طوری که خداوند انسان‌ها را از گفتن القاب مرده به شهدا منع می‌کند و این ارزش برای شخصی پوشیده نیست و حتی علما بر این عقیده‌اند که در سلام نماز بعد از نبی مکرم اسلام(ص) ما به شهدا سلام می‌گوییم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تأکید کرد: دشمن با غفلت از اینکه جوانان کشورمان بصیرت و آگاهی بالایی دارند و تشنه شهادت هستند، داعش را از سال ۸۹ در تقابل با اسلام و تفکر شیعی در منطقه فعال کرد تا اهداف شوم خود را دنبال کند.

فیاضی عنوان کرد: شهیدان هاشم دهقانی‌نیا و علی آقایی دو شهید مدافع حرم دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل مانند همه شهدای مدافع حرم از ویژگی‌هایی مانند شوق شهادت، غیرت و تعصب در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و آگاهی و بصیرت برخوردار بوده‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با حضور فرماندهان سپاه حضرت عباس(ع) و بسیجیان، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020625

وب گردی

وب گردی