افزایش تعاملات، مهم‌ترین محور جلسه مسئولان ورزش دانشگاهی ایران و فیزو

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آمادگی همکاری در تمام جوانب را با فیزو داریم. در بعضی از رشته‌ها می‌توانیم میزبانی مشترک زنان و مردان را داشته باشیم

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، نشست مسئولان کاروان ایران با اولگ ماتیستین، رئیس فیزو برگزار شد. صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، رضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و بشیریان دبیر کل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در محل اقامت رئیس فیزو در ناپل ایتالیا برگزار شد.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در ابتدای این نشست اظهار کرد: تشکر می‌کنم از اینکه این جلسه در جهت افزایش تعاملات بین ورزش دانشگاهی ایران و فیزو برگزار شد و امیدوارم تعاملات ادامه داشته باشد. ما می‌خواهیم در ایران دیداری با شما داشته باشیم.

محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در ادامه این نشست یادآور شد: ما در ایران‌ شهرهای زیادی داریم که دانشگاه‌های خوبی دارند و می‌توانند برگزارکننده مسابقات باشند و امکانات خوب و بالای میانگینی در دانشگاه‌ها داریم و البته در برخی بخش‌ها کمبود هایی هست که آن‌ها را جبران می‌کنیم از شما می‌خواهیم از زیرساخت‌های ما دیدن کنید. ما از اعضای فعال فیزو هستیم و تمایل داریم که ارتباط‌ها ادامه داشته باشد. خوشحالیم این نشست برگزار شد.

رضا قراخانلو رئیس کمیته ملی المپیک در این دیدار عنوان کرد: خوشبختانه بین ارگان‌های ورزشی، فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک در ایران همکاری خوبی وجود دارد و باهم خوب کار می‌کنند. ما در کشورمان در تمام جوانب از همه فدراسیون‌ها ازجمله فدراسیون ورزش دانشجویی حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما آمادگی همکاری در تمام جوانب را با فیزو داریم. ما در بعضی از رشته‌ها می‌توانیم میزبانی مشترک زنان و مردان را داشته باشیم اما می‌توانیم در بسیاری از رشته‌ها به‌صورت مجرا مسابقات را اجرا کنیم و در سال‌های گذشته مسابقات تحت حمایت فیزو و دانشجویان آسیا را برگزار کردیم

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی تأکید کرد: ما از کمک کمیته ملی المپیک هم می‌توانیم استفاده کنیم و ارتباط خوبی با ioc در کشور داریم. همان‌طور که در المپیک جوانان در آرژانتین دیدید دکتر صالحی امیری آمادگی کمک دارند و خودم نیز عضو دانشگاه و رئیس آکادمی هستم و آمادگی همکاری برای رویدادهای ورزشی و توسعه علمی ورزش دانشگاه و سمپوزیوم و دوره‌ها را داریم. ما همچنین از حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برخورداریم و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای ایران ایجادشده کاروان کشورمان را اعزام کردیم و شما باید از ما حمایت کنید. در ایران مسابقات، رویدادها و دوره آموزشی را زیر نظر فیزو در آسیا و غرب آسیا داریم اگر بخواهید آمادگی کمک در این زمینه را داریم.

قراخانلو در ادامه تصریح کرد: از چند روز آینده المپیاد ورزشی برای دانشجویان با محوریت سلامت‌محور در ایران با حمایت دکتر صدیقی برگزار می‌شود. ما در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم حتی کنار هر خوابگاه یک خانه تندرستی آماده می‌کنیم.

ماتیتسین اولگ، رئیس فیزو در این دیدار گفت: ما از شما حمایت می‌کنیم و در اولین فرصت دیداری با شما و کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و نشست‌هایی را خواهیم داشت. حتماً بعد از مجمع عمومی که در نوامبر برگزار می‌شود به ایران سفر می‌کنم. برای میزبانی ایران نیز باید پروسه آن در فیزو طی شود و درباره چگونگی آن بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم. ایران تفاوتی بین زنان و مردان در ورزش ایجاد نکرده و محدودیتی وجود ندارد و فرصت برابر برای دختران ایجادشده، از ایران تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020627

وب گردی

وب گردی