گروه علوم پایه و هنر اساس همه رشته‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: گروه علوم پایه و هنر پایه همهرشته‌هاست و استعدادهای فراوانی در این گروه وجود دارد که می‌توان با توسعه دانش علم را به ثروت تبدیل کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز صبح امروز در نشست با استادان دانشکده علوم پایه و هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: اگر با هم و منسجم تلاش و عمل کنیم می‌توانیم موانع و مشکلات موجود را کنار بزنیم و به هدف که همان رسیدن به یک دانشگاه مطلوب است، دست یابیم.

وی با بیان اینکه درآمدزایی از منابع دیگر دانشگاه یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد استان خوزستان است، گفت‌: استادان باید از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه استفاده کنند تا درآمدزایی صورت پذیرد و اگر این کار انجام شود مشکلات واحدهای دانشگاه آزاد به‌ویژه در واحدهای دانشگاهی زیانده برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه با اراده ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم، گفت: با همکاری و همفکری و تشکیل اتاق فکر، استادان می‌توانند بازوان محکمی برای ثابت کردن دانشگاه آزاد در همه زمینه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات صنعت ملی حفاری توسط تیم مهندسی این واحد دانشگاهی ساخته شده، گفت: با این کار توانستیم فعل ما می‌توانیم را به خوبی برای صنایع صرف کنیم و این حاصل تلاش و فعال بودن همه همکاران و استادان است.

براتی ادامه داد: گروه علوم پایه و هنر، پایه و اساس همه رشته‌هاست و استعدادهای فراوانی در این گروه وجود دارد که می‌توان با توسعه دانش، درآمدزایی داشت و علم را به ثروت تبدیل کرد.

در ادامه جلسه مدیران گروه و استادان رشته‌های شیمی، فیزیک، ریاضی، معماری و شهرسازی، گرافیک و زیست‌شناسی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود پرداختند.

برگزاری جلسات به تفکیک برای گروه‌های آموزشی، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌های کل در استان، نبود فضای آموزشی و اداری مناسب، گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، نگاه ویژه به چاپ کتب، کم‌بودن زمان استفاده دانشجویان دکتری از دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه‌ها، مشخص‌نبودن شخص ثابت برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، نحوه درآمدزایی از آزمایشگاه‌ها با عنوان آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، کم‌کردن فرآیند اداری و تسریع در اخذ مجوزها برای فرآیندهای درآمدزایی، نگاه ویژه به رشته‌های هنر و معماری، نبود فضای مناسب برای مدیران گروه و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پایه و هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست صمیمی بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان قول بررسی مشکلات در شورای معاونان و پیگیری رفع آنها را داد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، براتی با حضور در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این واحد دانشگاهی از روند برگزاری آزمون عملی جامع دانشجویان دکتری بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020637

وب گردی

وب گردی