فعالیت بنیاد برکت در 3 هزار روستای کشور

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ایجاد 40 هزار فرصت شغلی توسط این بنیاد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مهندس سعید جعفری در مجمع عمومی عادی سالیانه‌ی این بنیاد با بیان این مطلب افزود: تهعدات بنیاد برکت در سال 1397 ایجاد 18 هزار و 450 شغل بود که توانست این رقم را به 40 هزار فرصت شغلی افزایش دهد.
به گفته‌ی مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این تعداد فرصت شغلی در قالب راه‌اندازی 10 هزار طرح اشتغال‌زایی و با اعتباری بالغ بر 13 هزار و 777 میلیارد ریال حاصل آمده است. وی ضریب تحقق برنامه‌های بنیاد برکت در حوزه‌ی اشتغال‌زایی در سال گذشته را 217 درصد ذکر کرد و گفت: در سال گذشته 40 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور ایجاد و راه‌اندازی کرده‌ایم.
مهندس جعفری در تشریح 10 هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال 1397 توضیح داد: 9800 طرح از این تعداد در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با 8 هزار و 265 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده است. راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، شاغل شدن 31 هزار و 800 نفر را به همراه داشته است. ‌‌10 طرح نیز در قالب مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که فراهم آوردن فرصت کسب و کار برای 3500 نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در پی داشته است.
وی افزود: هم‌چنین 190 طرح اشتغال‌زایی تسهیلات‌محور بنیاد برکت با 3 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری موجب ایجاد شغل برای 4700 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: 45 نوع خدمات‌دهی برای بنیاد در سال گذشته پیش‌بینی شده بود که این تعداد به 53 مورد رسید. هم‌چنین تعداد قرارداد ساخت مدارس و مراکز فرهنگی و مذهبی برای سال 97، 400 مورد پیش‌بینی شده بود که به 521 مورد افزایش یافت.
مهندس جعفری با اشاره به سفرهای استانی و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان اجرایی هر استان در طول سال گذشته خاطرنشان کرد: استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و قزوین در اولویت این سفرها قرار داشته‌اند. برگزاری جلسات با مسئولان استانی، به منظور تشویق و ترغیب آن‌ها برای ارسال طرح‌های کارآفرینان و متقاضیان مشارکت‌های اقتصادی بوده است.
به گفته‌ی مدیرعامل بنیاد برکت، گسترش الگوهای اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سال 97 با هدف گسترش ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و محروم کشور در دستور کمیته‌ی‌ِ تحقیق و توسعه‌ی این بنیاد بوده است.
وی در پایان از حضور بنیاد برکت در 3 هزار روستای کشور در سال 97 خبر داد و اعلام کرد این تعداد، به 6 هزار روستا در سال 1398 افزایش خواهد یافت.

کد خبر: 1020655

وب گردی

وب گردی