بین‌المللی سازی دانشگاها، نیاز به تفکر بین‌المللی اساتید دارد

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: دانشگاه بین‌المللی نخواهد شد؛ مگر این‌که اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی در دیدار با سید مهدی ابطحی، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سه‌گانه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌هاست.

وی افزود: امروز همگی اتفاق‌نظر دارند که اگر دانشگاهی بین‌المللی نشود، رشد نخواهد کرد. لازم است در مسیر بین‌المللی شدن، نقشه راه همکاری‌های بین‌المللی تدوین شود و کشورهای هدف را مشخص کنید.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با اشاره به اهمیت هماهنگی میان بخش‌ها و سطوح مختلف دانشگاه در مسیر بین‌المللی شدن تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی نخواهد شد؛ مگر این‌که اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی شوند.

در ادامه ابطحی اظهار کرد: فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. همکاری با سوئیس، تایوان، چین و سنگال از جمله همکاری‌هایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

توسعه همکاری‌های آموزشی پژوهشی با سوئیس، لزوم حمایت از فرصت مطالعاتی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های صنعتی، تسهیل در برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، همکاری با استادان ایرانی مقیم و غیر ایرانی، جامع‌نگری به امور دانشجویان غیر ایرانی و تسهیل اقامت دانشجویان غیر ایرانی ازجمله محورهای مطرح‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020658

وب گردی

وب گردی