برگزاری مسابقات بدمینتون دانشجویان دختر دانشگاه آزاد در واحد شاهرود

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: مسابقات قهرمانی کشوری بدمینتون ویژه دانشجویان دختر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از 20 تا 23 تیرماه به میزبانی واحد شاهرود برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهرود، مسابقه بدمینتون ویژه دانشجویان دختر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جام شهید مرتضی عبداللهیان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به طور رسمی از فردا برگزار می شود.

محسن امینیان رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه این مسابقات در دهه کرامت و از تاریخ 20 تیر تا 23 تیرماه برگزار می شود در مورد زمان بندی اجرای مسابقه ابراز کرد: پذیرش تیم ها از 19 تیر ماه آغاز شده و صبح پنجشنبه 20 تیرماه مراسم افتتاحیه با حضور مسؤولان شهرستان و ورزشکاران و سرپرستان تیم ها و سخنرانی پدر شهید مرتضی عبداللهی که این جام به نام او نامگذاری شده است و اجرای نمایشی ورزشکاران باستانی کار شهرستان، برگزار خواهد شد.

وی در خصوص سطح برگزاری این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات یکی از برنامه های کشوری مصوب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است که با حضور تیم هایی از استان های تهران، خراسان رضوی، همدان، قزوین، اصفهان، البرز، خوزستان، سمنان، فارس، مرکزی با رقابت ده ها ورزشکار خانم که نفرات تیم های برگزیده کشوری هستند در خانه بدمینتون شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

امینیان با بیان اینکه مسابقات ورزشی کشوری واحدهای دانشگاه‌ آزاد در رشته‌های مختلف همه ساله به میزبانی واحدهای دانشگاهی مختلف در سراسر کشور و با حضور دانشجویان قهرمان در رشته‌های ورزشی از سراسر کشور برگزار می‌شود عنوان کرد: توانستیم با ارائه امکانات و توانایی های ورزشی خود و ابراز آمادگی خود، موافقت سازمان مرکزی دانشگاه را برای برگزاری این دوره از مسابقات اخذ کنیم.

سرپرست کمیته امور استان های فدراسیون ورزش سه گانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص امکانات این واحد دانشگاهی که موجب اخذ موافقت سازمان مرکزی جهت برگزاری این دوره از مسابقات شده است گفت: امکانات حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در شهرستان شاهرود و حتی در استان سمنان کم نظیر است. این واحد دانشگاهی دارای مجموعه تربیت بدنی مجهز شامل دو زمین چمن و سالن های سرپوشیده فوتسال، کشتی، بدنسازی، والیبال، بسکتبال و بدمینتون با تجهیزات کامل است. بهره مندی از سایر امکانات رفاهی خوب مانند خوابگاه مجهز و به روز با ظرفیت 350 نفر برای خواهران و سالن غذاخوری و تالار پذیرایی با ظرفیت 1800 نفر در کسب موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای سپردن میزبانی برگزاری این مسابقات به واحد شاهرود بی تاثیر نیوده است.

امینیان اضافه کرد: واحد شاهرود در طی سالیان گذشته بارها مجری مسابقات در سطح کشوری و شهرستانی بوده، این امر بیانگر توانایی مجموعه دانشگاه در برگزاری مسابقات ورزشی است. تیم بدمینتون دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال گذشته در همین مسابقات به مقام دوم دست یافته اند که اثر تعیین کننده ای برای اعطای مجوز میزبانی به واحد شاهرود داشته است.

رئیس هیات سه گانه استان سمنان در مورد محل برگزاری مسابقات و امکان تماشای این بازی ها ابراز کرد: اگرچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دارای مجموعه ورزشی مجهز است ولی با مشورت مدیران مجموعه تصمیم بر آن شد که این دوره از مسابقات در محل خانه بدمینتون شهر شاهرود برگزار شود تا شاهد حضور تماشاگران بیشتری از بانوان شاهرودی در این دوره از مسابقات باشیم که باعث جذابیت بیشتر این دوره از مسابقات باشد.

وی در مورد برنامه های جانبی در نظر گرفته شده برای تیم های شرکت کننده در این مسابقات گفت: از جمله برنامه های جانبی در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در این مسابقات گردهمایی و تجدید میثاق تیم های شرکت کننده در محل یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی است. شرکت در تور زیارتی امامزاده محمد بسطام خرقان، شهدای گمنام شاهرود و سفر تفریحی و سیاحتی به مراکز خوش آب و هوای شاهرود مثل آبشار و برنامه های متنوع دیگر از جمله برنامه های در نظر گرفته شده فرهنگی و سیاحتی برای اثر گذاری معنوی و معرفی شهرستان شاهرود به شرکت کنندگان است.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطرنشان کرد: تیم 6 نفره دانشجویان ما در سال گذشته در رقابت های بدمینتون کشوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در قوچان برگزار شد به مقام نائب قهرمانی دست یافته و امسال با دارا بودن همین تیم به عنوان تیم منتخب استان سمنان و بهره مندی از امتیاز میزبانی به دنبال کسب سکوی قهرمانی هستیم.

لازم به ذکر است همزمان با برگزاری مسابقه کشوری بدمینتون خواهران در شاهرود، قرار است مسابقه کشوری بدمینتون برادران نیز در فیروزکوه برگزار گردد و ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها که از نظر کمیته مسابقات به عنوان بازیکن فنی و برتر انتخاب شوند، جهت شرکت در تیم های لیگ برتر دانشگاه و مسابقات برون مرزی اولویت دارند. برندگان این دوره از مسابقات هم به سازمان مرکزی دانشگاه جهت مراحل بعدی و اهدای جوایز معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020676

وب گردی

وب گردی