تقدیر از  برگزیدگان بیست و سومین دوره‌ مسابقات قرآن و عترت در واحد اردبیل

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل از اهدای بیش از 314 میلیون ریال جوایز رتبه‌های برتر استانی و کشوری بیست و سومین دوره‌ی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اردبیل، مراسم فرهنگی اهدای جوایز به رتبه‌های برتر استانی و ‌کشوری بیست و سومین دوره‌ی مسابقات قرآن و عترت در بخش‌های مختلف شفاهی و کتبی برای استادان، کارکنان و ‌دانشجویان در مسجد واحد اردبیل برگزار شد.

سعید حاجی‌محمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل با اشاره به رشته‌های این مسابقات اظهار کرد: همه ساله مسابقات قرآن و عترت استادان، دانشجویان و کارکنان در بخش کتبی شامل 10 رشته از جمله زندگانی معصومین (علیهم السلام)، احکام اسلامی، نماز، نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه فارسی و انگلیسی قرآن کریم، زندگانی پیامبر اکرم (ص) و ادعیه و زیارات در سطح واحد، استان و کشور برگزار می‌گردد.

وی رشته‌های بحش شفاهی این مسابقات را قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و حفظ قرآن کریم نام برد و افزود: مرحله‌ی کشوری بیست و سومین دوره این مسابقات در زمستان سال گذشته در واحد ارومیه برگزار و تعدادی از دانشجویان واحد اردبیل رتبه‌های کشوری را کسب کردند.

حاجی‌محمدی ادامه داد: رشته‌های بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی نیز در 24 رشته از جمله خشنویسی، عکاسی، نرم افزار دینی، فیلم کوتاه، شعر، پایان‌نامه، تحقیقات، قالی‌بافی، طراحی پوستر، نقاشی دینی و ... برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی واحد اردبیل با اشاره به جوایز اهدا شده در این مراسم، گفت: در این دوره از مسابقات کتبی، شفاهی، هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت، تعداد 800 نفر از دانشجویان، حدود 30 نفر از استادان و 60 نفر از کارکنان شرکت کرده بودند و تعداد 129 عدد کارت هدیه جمعا به مبلغ 000/800/314 ریال امروز به رتبه‌های برتر مسابقات اهدا شد.

وی افزود: از مجموع رتبه‌های برتر این مسابقات، تعداد 12 نفر از استادان، 12 نفر از کارمندان، 5 نفر از فرزندان کارکنان و تعداد 3 نفر از همسران کارکنان هستند و تعداد 97 نفر دانشجو هستند که رتبه‌های اول تا پنجم را کسب نموده‌اند و امروز لوح تقدیر و کارت هدیه دریافت کردند. ضمن اینکه از این تعداد، 14 نفر از رتبه‌های استانی این مسابقات مربوط به بخش شفاهی قرآن و عترت می‌باشند.

حاجی‌محمدی ادامه داد: مسابقات 24 مین دوره که بخش کتبی آن در آذرماه سال 97 و شفاهی در مرحله‌های واحدی و استانی آن فروردین و اردیبهشت امسال برگزار شده است، نتایج آن استخراج شده است و ۱۵ نفر منتخب راه‌یافته مرحله‌ی کشوری آن جهت حضور در مرحله کشوری به واحد شیراز اعزام خواهند شد.

در این مراسم از دانشجویان محجبه‌ی نمونه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تجلیل و همچنین جایگاه ویژهی حجاب در دین مبیین اسلام بیان شد و در ادامه‌ با هدف ایجاد شور و شوق میان نوجوانان، از برگزیدگان مسابقه‌ی نقاشی با موضوع نماز که در میان فرزندان کارکنان واحد اردبیل برگزار شده بود، تجلیل شد.

در قسمت دیگر برنامه از یاوران حجاب دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل به‌عمل آمد و همچنین در قالب رویکرد فرهنگی دانشگاه به فرزندان کارکنان که به سن تکلیف رسیده‌اند، جوایزی اهدا شد.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی از اولویت‌های ویژهی این واحد دانشگاهی به شمار می‌رود و مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نیز شاهد برگزای این چنین برنامه‌هایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020680

وب گردی

وب گردی