کشف و تربیت استعدادهای نوجوان در المپیاد فیلم‌سازی

مدیر سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: متاسفانه فضای مجازی بیش‌تر در اختیار کسانی است که قادر به تولید محتوای مدنظر ما نیستند، بنابراین المپیاد می‌تواند بستر مناسبی را برای تولید محتوای ملی و متناسب با فرهنگ ما ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حبیب ایل‌بیگی، مدیر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ضمن برشمردن برخی برنامه‌ها و اهداف این رخداد هنری و سینمایی گفت: المپیاد امسال در دو بخش ایده و فیلم برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود تا نوجوانان بتوانند در خلق ایده و ساخت فیلم به یک نگاه دقیق و درست برسند و در یک محیط خلاقانه به کمک اساتید و مشاورین این حوزه ایده‌ها را پرورش دهند.

وی درباره تغییرات و تفاوت‌های این دوره از المپیاد با دوره‌های قبل گفت: ما با آسیب شناسی دو دوره گذشته المپیاد، برای سومین دوره، بخش ایده را طراحی کردیم. این بخش در قالب دوره‌های آموزشی پیش از برگزاری المپیاد در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود و پس از آن این دوره‌ها، در روزهای برگزاری المپیاد برگزار نیز ادامه پیدا می‌کند.

هدف‌گذاری تیم برگزاری المپیاد کشف استعدادهای نوجوان در حوزه فیلم‌سازی و خلق ایده است

مدیر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان افزود: هدف‌گذاری تیم برگزاری المپیاد بر این نکته استوار شده که نوجوانان فیلمساز شرکت‌کننده در المپیاد از طریق این رخداد بتوانند با جشنواره فیلم کودک آشنا شوند و استعدادهایی که در حوزه فیلم‌سازی و خلق ایده وجود دارند و مناسب جشنواره کودک هستند، شناسایی شوند و مورد حمایت قرار بگیرند.

ایل‌بیگی با اشاره به مضمون و محتوای آثار ارائه شده در دوره‌های قبل گفت: در دوره‌های گذشته برخی موضوعات آثار نوجوانان چندان مناسب همسالانشان نبود اما امسال تلاش شده تا نوجوانان فیلم‌های مناسب رده سنی کودک و نوجوان را طراحی کنند و ایده‌هایی را ارائه دهند که مناسب همسالانشان باشد که این مساله می‌تواند سر آغاز مناسبی برای کشف استعدادها باشد.

وی با تاکید بر تامین محتوای ویژه کودک و نوجوان در فضای مجازی افزود: تلاش ما این است تا با توجه به نیاز بسیار زیاد به محتوایی که توسط نوجوانان در فضای مجازی تولید می‌شود، فیلمسازان نوجوان بتوانند محصولات مربوط به کودکان و نوجوانان را تولید کنند.

مدیر سومین المپیاد فیلمسازی نوجوان تصریح کرد: همچنین با توجه به زمینه‌های اشتغال‌زایی که در این حوزه وجود دارد و البته آینده هم متعلق به اینگونه فضاهاست، در تلاشیم شرایطی را فراهم کنیم تا نوجوانان با یک جهان‌بینی درست ورودی مناسب به این فضا داشته باشند تا بتوانند محتوای مورد نیاز همسالان خود را تولید و منتشر کنند.

تربیت صحیح نوجوانان برای فضای مجازی، یکی از اهداف اصلی سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان است

ایل‌بیگی ادامه داد: با توجه به این نکته مهم که امروزه جوانان و نوجوانان ما زمان زیادی را صرف دنیای مجازی می‌کنند، یکی از اهداف اصلی این المپیاد، تریبت صحیح نوجوانان برای این حوزه است. زیرا ما در حوزه سینما، تلویزیون و سایر حوزه‌های مرتبط، نیر‌وهای حرفه‌ایی و آماده کار بسیاری داریم اما کمتر به فضای مجازی توجه شده است.

این مدیر سینمایی در پایان به برخی کمبودهایی که در فضای مجازی وجود دارد اشاره کرد و گفت: متاسفانه فضای مجازی بیشتر در اختیار کسانی است که قادر به تولید محتوای مد نظر ما نیستند. از همین رو بخش المپیاد می‌تواند بستر مناسبی را برای تولید محتوای مناسب کودکان و نوجوانان و نیازهای تولیدات ملی و مناسب فرهنگ ما ایجاد کند.

گفتنی است، «سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» ۲۶ تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ثبت نام در سایت و ارسال ایده ۲۰ تیرماه اعلام شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1020683

وب گردی

وب گردی