کشف روشی برای تبدیل دی اکسید کربن اضافه موجود در اتمسفر به گرافن

محققان برای کاهش گازهای گلخانه ای راه حلی ابداع کرده اند که به وسیله آن می توان دی اکسید کربن اضافه موجود در اتمسفر را به گرافن تبدیل کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دی اکسید کربن به آدم بد قرن بیست و یکم تبدیل شده است، این گونه به نظر می رسد که تمام تلاش های ما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کافی نیست.برای کاهش اثرات انتشار گازهای گلخانه ما باید بخشی از دی اکسید کربن اضافه را از جو حذف کنیم. دانشمندان موسسه فناوری کارلسروهه در آلمان ؛ یک روش ساده برای تبدیل دی اکسید کربن به گرافن ایجاد کرده اند که آن را بسیار مفید و کاربردی می دانند.

این طور به نظر می رسد گرافن در آینده به عنوان یک ماده ابررسانا، انعطاف پذیر و قدرتمند که کاربرد فراوانی در صنعت خواهد داشت، تبدیل شود. با یک روش ساده و کاربردی گرافن را می توان با تقسیم کردن مولکول های کربن به دو قسمت مجزا حاصل کرد. علاوه بر این، این ماده را می توان به کمک لیزر و روش های شیمیایی از زغال و یا پس مانده مواد غذایی نظیر حبوبات ، سویا یا برگ های اوکالیپتوس بدست آورد.

با این حال، شایع ترین روش به دست آوردن این ماده، از گازهای شیمیایی (CVD) موجود در هوا است. در این روش، معمولا با کربن دی اکسید جمع آوری شده و با استفاده از گاز متان و در بستر یک کاتالیزور، لایه نازکی از گرافن می تواند تشکیل شود.

محققان این موسسه برای نشان دادن کاربردی بودن این روش، اقدام به ساخت چندین لایه گرافن با استفاده از این تکنیک کردند. گام بعدی آنها تولید قطعات الکترونیکی کارآمد است.

نتایج این تحقیق در مجله علمی «ChemSusChem» منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020688

وب گردی

وب گردی