رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را به سمت رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی غلامرضا ذکیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی را به سمت رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب کرد.

در این حکم خطاب به ذکیانی آمده است: با توجه به توانایی‌های علمی و تجارب مدیریتی ارزنده در حوزه حکمت و فلسفه به موجب این حکم به سمت «رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» منصوب می‌شوید.

مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه از مراکز شناخته شده و معتبر در حوزه فلسفه است که گستره عملکرد آن به داخل کشور محدود نیست و شعاع پرفروغ آن به حوزه‌های فلسفی خارج از کشور نیز گسترش یافته است.

در ادامه این حکم آمده است: اکنون انتظار می‌رود آن مؤسسه با اتکا به گذشته پر افتخار خود پژوهش‌های فلسفی را از طریق جلب همکاری فیلسوفان تراز اول گسترش دهد و با استناد به نظریه‌ها و الگوهای ذهنی ایرانی – اسلامی به حل چالش‌های علمی و فلسفی همت گمارد، تا همچون گذشته کانونی برای تبادل نظر فیلسوفان و دوستداران فلسفه و تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در حوزه حکمی و فلسفی باشد.

وزیر علوم در بخش دیگری از این حکم خاطرنشان کرد: امید است با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی مأموریت‌ها و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان، اعضای هیئت علمی آن مؤسسه، پژوهشگران و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه پژوهشی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا کنید.

گفتنی است، از سوابق اجرایی و علمی ذکیانی می‌توان به ریاست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و سرپرست دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی، معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، اشاره کرد. وی همچنین دارای مقالات و تألیفات متعدد در حوزه منطق، فلسفه و معارف اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020691

وب گردی

وب گردی