برنامه ای که بدون اطلاع شما دوربین را در مک روشن می کند

آسیب پذیری امنیتی در اپل مک باعث می شود که دوربین در سیستم هایی که یک برنامه ویدیو کنفرانس به نام  « Zoom» در آنها نصب شده، فعال شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آسیب پذیری امنیتی موجود در برنامه « Zoom»، بخصوص هنگام استفاده از سایت های غیر قابل اعتماد و مخرب ، باعث روشن شدن دوربین بدون اطلاع کاربر میشود . این باگ امنیتی تبدیل به یک تهدید بزرگ برای بسیاری از شرکت ها و بیش از 750 هزار کاربر آن در سراسر جهان شده است.

آسیب پذیری شناسایی شده در Zoom مربوط به مرورگر اینترنتی خاصی که کاربر استفاده می کند نیست. کروم، فایرفاکس یا سافاری نیز تهدید محسوب می شوند.

مشکل فوق بدلیل تلاش Zoom برای ساده کردن استفاده از این برنامه بوجود آمده است. هنگامی که کاربر اقدام به حذف نصب برنامه از روی کامپیوتر خود میکند لینکی از برنامه بدون اطلاع کاربر بر روی لوکال هاست کامپیوترش باقی می ماند که در سکوت به فعالیت خود ادامه می دهد و هکرها با استفاده از این لینک می توانند به دوربین دستگاه دسترسی داشته باشند.

شرکت تولید کننده Zoom یک بروزرسانی برای برطرف کردن این باگ منتشر کرده است که کاربران این برنامه می توانند مشکل به وجود آمده را رفع کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020702

وب گردی

وب گردی