برای موفقیت باید بین تفکرات مختلف دست به انتخاب زد

نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در ششمین رویداد آی تی ویکند دانشگاه صنعتی شریف، درباره توسعه فردی گفت: افراد برای موفقیت باید بین تفکرات مختلف دست به انتخاب بزنند و مسیر زندگی شان را بر اساس آن مشخص کنند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سجاد بنابی با اشاره به اینکه تحریم، تورم، فقر، عدم شفافیت، ناکارآمدی، فساد و… وجود دارد، گفت: اینکه مدام به مشکلات زندگی فکر کرده و با هم راجع به آن صحبت کنیم تا ابد وجود دارد. مانند میکروبی که به بدن وارد می شود و با عینکی که فکر می کند واقع بینی است، زندگی را تلخ و کارایی را کم کند.

بنابی در ادامه تجربیات خود را با حاضرین در میان گذاشت و افزود: می توانیم تا ابد غر بزنیم و هیچ کاری نکنیم اما راه دیگری هم وجود دارد؛ می توانیم برای مشکلات راه حل پیدا کنیم. برای موفقیت نیاز است میزان مفید بودن را هر روز با معیارها مناسب اندازه بگیریم و عملکردمان را بسننجیم. برای این کار باید به خیلی چیزها فکر کنیم. به اینکه چقدر خودخواه باشیم؟ خوب و بد آن را نمی دانم اما خودخواهی شرط بقای موجودات زنده است.

او ادامه داد: گاهی اوقات در زندگی تصمیماتی می گیریم که به آن فکر نمی کنیم، اینها تصمیمات هیجانی ولحظه ای هستند که منجر به شکست می شوند.

او افزود: منفعت جمعی یک تیم و گروه چقدر بر منفعت فردی ترجیح دارد؟ می توان شعاری صحبت کرد و گفت اول تیم مهم است و بعد خودمان. اما در عمل به نفع جمع عمل نمی کنیم. دلیلش این است که نمی دانیم دنبال کدام شکل از منفعت هستیم؟

بنابی اظهار داشت: نکته دیگری که فرد را در رسیدن به موفقیت دچار تردید می کند این است که آینده نگر باشد و به منافع بلندمدت فکر کند یا در کوتاه مدت دنبال بالا بردن سود لحظه ای باشد؟ در این فضا خیلی از افراد دچار مشکل می شوند. باید به این مساله فکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: خیلی از ما آدم های پروژه هستیم. در طول پروژه از خواب و زندگی می زنیم تا کاری که به ما محول شده است، به خوبی انجام دهیم.

بنابی تاکید کرد: با این دید کار پروژه خوب پیش می رود اما اطرافیان ناراضی می شوند. در برخی از کارها ناچاریم این طور رفتار کنیم اما باید حواس مان باشد چه چیزی را در مقابل چه چیزی از دست می دهیم.

او در پایان گفت: آدمی که مدام غر می زد در واقع یک سبک زندگی و رفتاری را دنبال می کند که ممکن است او را از رسیدن به موفقیت دور کند، ما هستیم که آینده را می سازیم. اینکه می خواهیم چه کسی باشیم و به چه کسی تبدیل شویم.

آی تی ویکند رویدادی است که فعالان موفق حوزها فناوری اطلاعات در آن تجربیات خود را جهت ایجاد کسب و کارهای نوین، بالا بردن راندمان کاری و واقعیت های روبرو برای تحقق یک ایده را طی چند دقیقه بامخاطبان به اشتراک می گذارند. صبح روز پنج شنبه ششمین IT weekend دانشگاه صنعتی شریف، با حضور فعالان این حوزه برگزار شد. این رویداد هر سال دو مرتبه برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020709

وب گردی

وب گردی