هشدار مهم برای دانلود کنندگان سریال های کره ای

کارشناسان امنیتی سایبری یک حمله مخرب را کشف کردند که افرادی که سریال های تلویزیونی کره ای را با استفاده از «تورنت» دانلود می کنند، تهدید می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تولیدات تلویزیونی کره جنوبی اعم از فیلم و سریال با جذابیت خاص، مخاطبان خود را از تمام سنین و از سراسر جهان به خود جلب کرده است . محبوبیت این برنامه ها که باعث گسترش علاقه بینندگان آنها به فرهنگ کره ای در ساسر جهان شده است را می توان در ایران نیز دید. این علاقه بیش از اندازه باعث جلب توجه هکرها به این پدیده جهانی شده است. کارشناسان امنیت سایبری به کسانی که این برنامه ها را از طریق اینترنت دنبال می کند بدلیل استفاده از برنامه های مخرب، هشدار دادند.

از سریال های محبوب به عنوان ماسک استفاده می کنند

حمله کنندگان سایبری از سریال های محبوب به عنوان ماسک استفاده می کنند و با استفاده از سایت های تورنت برنامه های مخرب خود را بر روی دستگاه های کاربران نصب می کنند. بدافزار نصب شده بر روی دستگاه های کاربران به مهاجم اجازه می دهد تا به یک بات‌نت متصل شده و کامپیوتر آلوده را کنترل کند.

کارشناسان امنیتی سایبری، این بدافزار را که باعث ایجاد یک «در پشتی» یا همان « Backdoor» در کامپیوتر میزبان می شود را « GoBot2» معرفی کردند و به دلیل ارتباط نزدیک آن با برنامه های تلویزیونی کره ای آنرا « GoBotKR» نامیده اند. این برنامه بیش از یک سال است که فعال بوده و کره جنوبی، چین و تایوان بیشتر تحت تاثیر این بدافزار بوده اند .این بدافزار که از طریق سایت های تورنت گسترش پیدا می کند برای هر گونه سو استفاده از دستگاه های میزبان خود طراحی شده است.

برای جلوگیری از حملات مشابه در هنگام دانلود مطالب در آینده باید از منابع رسمی استفاده کنید. قبل از اینکه شروع به دانلود فایل کنید، مطمئن شوید که پسوند آنها با انواع فایل های مورد نظر شما مطابقت دارد از نرم افزار امنیتی معتبر برای محافظت از کامپیوتر خود استفاده کرده و آنها را بروز کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020710

وب گردی

وب گردی