تاکید بیانیه گام دوم بر واگذاری مسئولیت‌ها به نسل چهارم انقلاب است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: یکی از پیام های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به نسل اول انقلاب برای کنار کشیدن از مسئولیت و واگذاری آن به نیروهای جوان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در گردهمایی استادان دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره محوریت گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای پیام های متعدد بود که یکی از این پیام ها به نسل اول انقلاب برای کنار کشیدن و واگذاری مسئولیت به نیروهای جوان است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از پیام‌های گام دوم انقلاب اسلامی ماموریت به نسل جدید برای اداره کشور است، تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب، بیانیه گام دوم نشان داد که کشور برای ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی هم برنامه‌ریزی کرده است و این هم پیامی برای دشمنان نظام و انقلاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با اشاره به اینکه نسل چهارم انقلاب اسلامی جنگ، انقلاب و خیلی از سختی‌های دیگر را ندیده است، ادامه داد: این نسل بدتر از نسل‌های گذشته مورد هجمه دشمنان قرار دارد و در این فضا فعالان آموزش عالی کشور برای تربیت نسل‌های جوان مسئولیت سنگینی دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای ضربه به ایران هر کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند و تنها جنگ را تحمیل نکرده‌اند و مطمئناً تا زمانی که توان و اقتدار نظامی و دفاعی کشور قوی است، آنها دنبال گزینه جنگ نخواهند رفت.
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه گفت: اساتید دانشگاه مدافع نظام و انقلاب اسلامی هستند و امروز انقلاب اسلامی سرافرازانه وارد دهه پنجم شد.

وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی هزینه‌های سنگینی را متقبل شده است، ادامه داد: دانشگاهیان می‌توانند با علم و عمل، هزینه‌های آرمان‌گرایی کشور را کاهش دهند و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه ایجاد امید و نشاط و افزایش خودباوری در نسل های جدید می‌تواند آینده پرثمری برای کشور رقم بزند، ابراز امیدواری کرد: کشور با همدلی و همکاری همه اقشار می‌تواند در مقابل تکانه‌های خارجی و جنگ اقتصادی تحمیلی به مانند گذشته سربلند بیرون آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: امروز افتخار ما این است که خادم سرمایه ملی- اجتماعی کشور یعنی دانشجویان هستیم و باید در بحث تربیت نسل ها اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استادان دانشگاه ها باید در کنار مباحث تخصصی، تزکیه را هم به دانشجویان آموزش دهند تا منجر به ایجاد تعهد شود، ادامه داد: باید بهترین نسل را تربیت کنیم تا آینده کشور هر روز درخشان‌تر از دیروز باشد.

گفتنی است، در این گردهمایی استادان دانشگاه‌های استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020715

وب گردی

وب گردی