برنامه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت ناقص بوده است

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه ضروری است؛ متاسفانه در برخی موارد برنامه‌ریزی‌های این حوزه ناقص بوده است.

سعید کریمی دهکردی در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پتانسیل دانشگاه‌ها برای کمک به رفع تحریم گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام، شرایط تحریم جدی‌تر شده و دولت به دنبال راه‌حلی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است،

وی ادامه داد: باید بیش از گذشته بر توانایی‌هایی داخلی تکیه کرده و بر تقویت ظرفیت‌های بومی اصرار ورزید. نباید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که تمامی مسائل کشور به فروش نفت و محصولات مرتبط با آن گره بخورد.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: حضور متخصصان در مراکز رشد و دانشگاه‌ها می‌تواند بین صنعت و دانشگاه پلی ایجاد کرده و ارتباط بین این ۲ حوزه را تسهیل کند.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی برای مقابله با تحریم، منجر می‌شود دانشگاهیان از نزدیک با مسئولان دولتی و وزرا در ارتباط باشند. همچنین این جلسات باعث می‌شود دانشگاه‌ها بیش از گذشته اثربخشی لازم را در حوزه اقتصادی داشته باشند و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند. استفاده از تجربیات متخصصان در ارتباط صنعت و دانشگاه و غیره، نیز می‌تواند در این حوزه موثر واقع شود.

کریمی دهکردی با اشاره به برقرار نشدن ارتباط صنعت و دانشگاه به‌طور کامل گفت: برنامه ریزی دقیق برای تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه ضروری است متاسفانه در برخی موارد برنامه‌ریزی‌های این حوزه ناقص بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020720

وب گردی

وب گردی