زیارت امام رضا (ع) به حج فقرا معروف است/ کرامت معصومین (ع) مردم را جذب می‌کند

 قائم مقام نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حضور وعرض ارادات دوست داران حضرت فاطمه معصومه (س) درهمه جای دنیا وخصوصا کشور‌های همسایه بیانگر توجه کرامت این بانوی بزرگوارنسبت به همه مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد علی رضایی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با اشاره به علت شکل گیری دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت که از ابتدای ذی القعده با تولد حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت امام رضا (ع) پایان می‌یابد. این دهه به علت وجود گرامی و تولد این دو خواهر و برادر و ابعاد شخصیتی آنان با عنوان هفته کرامت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: وجود حضرت فاطمه معصومه (س) و کرامت ویژه ایشان از جایگاه خاصی برخورداراست بسیار از مراجع و شخصیت‌های بزرگ اسلام از کرامات این بانوی بزرگوار برخودار شده اند. در تاریخ آمده است ملاصدرا که زمانی در اطراف قم زندگی می‌کرد هرگاه درمباحث و مسائل علمی با مشکل مواجه می‌شد به زیارت این بانوی بزرگوار می‌آمد و از ایشان در خواست کمک می‌کرد.

رضایی بااشاره به حضورهشتم در ایران ابراز کرد: امام رضا (ع) تنها امام معصومی است که در ایران مدفون شده و زیارت این امام بزرگوار از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که بسیاری از دوستداران و شیفتگان زیارت حضرت هر ساله به مشهد مسافرت می‌کنند. زیارت امام هشتم به حج فقرا معروف است.

وی با اشاره به شخصیت بارزامام رضا (ع) گفت: رئوف بودن از ویژگی‌های بارز این امام معصوم بوده و سبب شده پناهی برای درماندگان از دنیا شود بسیاری از مردم برای دعا و راز و نیاز به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند و این امر تنها مختص مسلمانان شیعه نیست بلکه شامل بسیاری از افراد حتی مسیحیان نیز می‌شود. بسیاری بر این اعتقادند که خواسته‌های شرعی افراد اگر در مصلحت خداوند باشد و امام رضا به عنوان واسطه به درگاه خداونند شفاعت کند قطعا برآورده می‌شود.

رضایی دعا‌های وارد شده در این ایام را زیارت این دو بزرگوار دانست و گفت: بزرگترین اعمالی زیارت قبورحضرت رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و خواندن زیارتنامه‌هایی این دو بزرگوار است البته اعمال دیگری نیز آماده، ولی در صدر این اعمال زیارت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020733

وب گردی

وب گردی