تسهیل رفت‌وآمد دانشجویان خارجی به خراسان جنوبی ضروری است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه بیرجند بر ضرورت تسهیل رفت‌وآمد دانشجویان خارجی به خراسان جنوبی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در بازدید از دانشگاه بیرجند اظهار داشت: جذب دانشجوی خارجی موجب تعامل ۲ کشور شده و سبب می‌شود سطح آموزش در کشورهای هم‌جوار توسعه یابد و به امنیت کشور و اشاعه فرهنگ و معارف ایرانی و اسلامی نیز کمک می‌کند.

وی از ظرفیت خوب استان خراسان جنوبی برای جذب دانشجوی خارجی نیز سخن گفت و ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط تسهیل‌کننده حضور این دانشجویان باشند.

سیمایی صراف تصریح کرد: مزیت مهم استان خراسان جنوبی آموزش عالی است و قدمت دانشگاه بیرجند در شهر بیرجند به دهه ۵۰ بر می‌گردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بیان کرد: دانشگاه‌های صنعتی بیرجند، پیام نور، آزاد اسلامی و فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی فعال است که نشان‌دهنده استعداد خدادادی این استان است و شکل‌گیری این تعداد نهادهای آموزش عالی همت مدیران این استان را نشان می‌دهد.

وی فعالیت پارک علم و فناوری را در کنار مراکز آموزش عالی بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نویدبخش تولید اشتغال در استان است و باعث می‌شود ارتباط دانشگاه و صنعت به منصه ظهور برسد. برنامه وزارت علوم در این دوره از آموزش عالی کشور، توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در سفر به استان خراسان جنوبی از دانشگاه‌های بیرجند، پیام نور، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، صنعتی بیرجند و اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بازدید کردند.

حسین سیمایی صراف همچنین از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز بازدید کرد. وی در ابتدای ورود به دانشگاه بیرجند با حضور در مقبره شهدای گمنام این دانشگاه به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020737

وب گردی

وب گردی