دولت با ابزارهای مختلف حمایتی به کمک استارتاپ ها می رود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از سامانه ملی نوآفرین با ترسیم جاده نوآفرینی گفت : ایده‌هایی برای تبدیل به کسب‌وکار وجود دارد که برای به بار نشستن نیاز به برگزاری رویداد دارد؛ رویدادهایی که جاده نوآفرینی، حمایتی و تشویقی را در دولت هموار می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، آیین رونمایی از سامانه‌های ملی (طرح نوآفرین و اشتغالزایی) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران و مسئولان زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد .

امیر ناظمی در ترسیم جاده نوآفرینی و با تاکید بر شعار ایران هوشمند ، آینده روشن گفت : اگر به مسیر توسعه یک شرکت و مراحل تکامل آن توجه کنیم مجموعه ای از ابزارها و نهاد را می بینم که به رشد و شکل گیری ایده کمک کرده اند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ، نوآفرینی را مترادف پذیرش فرهنگ شکست دانست و گفت : بخشی از مسیر رشد و تکامل یک ایده قبول محدودیت ها و تحمل شکست و تبدیل تهدید ها به فرصت است .

وی در خصوص چرخه شکل‌گیری کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات گفت: شکل‌گیری این ایده‌ها نیاز به کارگزار دارد، به همین دلیل ما ۵ منطقه جغرافیایی در کشور در نظر گرفتیم که در هر کدام از آنهابخشی از مناطق رو مورد حمایت قرار می دهند .

معاون وزیر ارتباطات آموزش را بخش دیگری از جاده نوآفرینی عنوان کرد و افزود:این آموزش ها باید در مراکز شتاب دهنده دنبال شود .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران درتشریح طرح نوآفرین تصریح کرد : در این طرح فرصت سه ساله‌ای به کسب و کارها داده می‌شود که اگر درآمدشان در سال کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان و سرمایه‌شان کمتر از ۱۰۰ میلیون بود، برای آن معافیت‌هایی مختلفی در حوزه مالیات ، بیمه و غیر در نظر گرفته می شود و آنها را تا رسیدن به مرحله بلوغ مورد حمایت قرار می دهد .

وی در ادامه گفت : بر اساس طرح نوآفرین استارتاپ ها و اپلیکیشن‌ها بر اساس تعداد کاربری که جذب می‌کنند، وام ارزان قیمت می‌گیرند و طی دوره‌های مختلف بنا بر رشدی که شرکت‌ها دارند برای آنها مشوق‌هایی را در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020743

وب گردی

وب گردی