ضریب نفوذ اینترنت افزایش یافت/ دسترسی ۷۴ درصد خانوار به رایانه

ضریب نفوذ اینترنت در کشور در میان کاربران بالای ۶ سال با رشد ۶ درصدی طی یک‌سال گذشته به ۷۰ درصد رسید و این درحالی است که ایران در میان ۱۶۷ کشور جهان رتبه ۸۱ دسترسی به فناوری اطلاعات را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آخرین آمار میزان برخورداری خانوار کشور و استفاده افراد از فناوری اطلاعات تا پایان سال ۹۷ از سوی مرکز آمار ارائه شده است. بر مبنای این آمار، ۷۰ درصد افراد بالای ۶ سال در کشور به اینترنت دسترسی دارند و این در حالی است که این رقم در سال ۹۶ حدود ۶۴ درصد بوده و ۴۶ میلیون و ۳۱۵ هزار نفر در کشور کاربر اینترنت بودند. در سال ۹۵ نیز حدود ۵۳.۲۳ درصد یعنی ۳۸ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۸۰ نفر به اینترنت دسترسی داشتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال ۹۷ شمار خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت به ۷۹.۵۶ درصد رسید و این در حالی است که این رقم در سال ۹۶ حدود ۷۲.۸ درصد بود و ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۳۰۲ خانوار به اینترنت دسترسی داشتند. در سال ۹۵ نیز حدود ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۴۸ خانوار به اینترنت دسترسی داشتند و ضریب دسترسی خانوار به اینترنت ۶۲.۲۱ درصد بود.

در همین حال این آمار نشان می‌دهد که شمار خانوار دارای دسترسی به رایانه نیز در سال ۹۷ با افزایش ۵ درصدی همراه بوده و ۷۴.۰۲ درصد خانوار ایرانی به رایانه دسترسی دارند. این در حالی است که این رقم در سال ۹۶ با وجود دسترسی ۱۷ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۶۹ خانوار به حدود ۶۹.۷ درصد و در سال ۹۵ با وجود دسترسی ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۲۴ خانوار به رایانه به ۶۱.۳۹ درصد رسیده بود.

وضعیت برخورداری خانوار ایرانی به فناوری اطلاعات و ارتباطات در حالی با شیب کند افزایش، همراه است که وضعیت جهانی ایران از نگاه اتحادیه جهانی مخابرات نشان می‌دهد که کشورمان در میان ۱۶۷ کشور جهان، رتبه ۸۱ برخورداری از فناوری اطلاعات را دارد.

این آمار که مربوط به انتهای سال ۲۰۱۷ است وضعیت ایران را در سه شاخص میزان دسترسی به ابزارهای فناوری اطلاعات، میزان استفاده و نیز میزان مهارت مورد بررسی قرار داده که از حیث این شاخص‌ها، ایران در جایگاه ۸۱ در میان کشورهای جهان قرار دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1020746

وب گردی

وب گردی