باید از ظرفیت‌های علمی استادان و دانشجویان در تعریف پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت استفاده کرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: جلسه مشترک علمی، پژوهشی با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب فتح‌البابی است تا بتوان از ظرفیت‌های علمی استادان و دانشجویان در تعریف پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت استفاده کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، جلسه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با حضور علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، مدیر پژوهشی، رئیس دفتر ارتباط با صنعت و چند عضو هیئت علمی گروه‌های مرتبط دانشگاه با شاهین کرد رئیس پژوهشی شرکت نفت‌خیز جنوب، سعید عالی‌وند رئیس تحصیلات تکمیلی و تیم پژوهشی آن شرکت الهام خواجه علی، فروغ حسین‌زاده، محسن صفاریان، پویان بازوند و سیروس فلاحی در محل دفتر پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب شهرستان اهواز برگزار شد.

علی افروس سرپرست واحد دزفول ضمن ابراز خشنودی از ارتباط دانشگاه با صنعت و تعامل و همکاری واحد دزفول با مناطق نفت‌خیز جنوب به پتانسیل‌های این واحد در بخش کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، استادان و دانشجویان این واحد به عنوان قطب علمی شمال خوزستان و همکاری دانشگاه و عقد تفاهم نامه‌هایی با بخش کشاورزی، شرکت آب و برق منطقه ای و شرکت گاز خوزستان و فعالیت پارک علم و فناوری این واحد به عنوان پارک علمی برتر کشور در سال ۹۶ بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در بخش صنعت اشاره کرد.

افروس در این باره اظهار کرد: این جلسه مشترک علمی، پژوهشی فتح‌البابی است تا بتوان از ظرفیت‌های علمی استادان و دانشجویان در تعریف پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت استفاده کرد و همچنین با تعریف پایان نامه‌های دانشجویان به خصوص دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی، مکانیک و غیره در این زمینه بتوان گام‌های موثری در جهت اعتلای کیفیت و عملکرد صنعت نفت و رفع مشکلات این صنعت در قالب طرح‌هایی برداشت تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه علی حیدری مقدم مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با توجه به توانمندی‌های علمی و عملی در حوزه فنی و مهندسی می‌توان در خصوص طرح جوان‌سازی توربین‌ها و ساخت قطعات در صنعت نفت اقداماتی انجام دهد.

عبدالمحمد رضاوند عضو هیئت علمی گروه مکانیک نیز در زمینه طرح ساخت و تولید قطعات پلاستیکی و فلزی از مرحله ایده، طراحی، قالب‌گیری و ساخت و تولید با آلیاژهای مختلف در صنعت نفت گفت: با توجه به کارگاه ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می‌توان خیلی از قطعات در حوزه صنعت نفت که وارداتی هستند را در داخل کشور تولید کرد.

در ادامه امکانات و توانمندی‌ها و طرح‌های پیشنهادی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی توسط طاهره پیرهوشیاران رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه این دانشگاه مطرح و اعضای تیم تخصصی واحد دزفول در این جلسه به بیان محورهای مورد نظر خود جهت رفع مشکلات موجود در صنعت نفت پرداختند.

شاهین کرد با اشاره به قابلیت‌های علمی و تربیت دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امیدوارم ایده‌های جدیدی که از طرف دانشگاه دزفول و از طریق دفتر ارتباط با صنعت این دانشگاه به دفتر پژوهشی مناطق نفت خیز جنوب ارائه خواهد شد، پس از بررسی توسط کارشناسان این بخش به مرحله اجرا برسد.

کرد در پایان گفت: انتظار دارم از همه همکاران دانشگاهی با توجه به ضوابط اداری و قانونی و احتمال طولانی شدن این پروسه تا تصویب نهایی طرح ها و ایده های ارسالی، سعه صدر داشته و با حوصله با این شرکت مشارکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020748

وب گردی

وب گردی