۲۳ تیر؛ آخرین فرصت انتخاب رشته کنکور ارشد ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا یکشنبه ۲۳ تیرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب صد کدرشته‌محل اقدام کنند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ همراه با اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمام دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

وی ادامه داد: تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند، در مجموع تعداد ۶۵۶ هزار و ۲۱۶ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ صادر شد و از تعداد کل کارت‌های صادر شده تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان تا یکشنبه ۲۳ تیرماه فرصت دارند صد کدرشته محل انتخاب کنند. ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

وی در پایان گفت: انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به صورت مجزا و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می‌پذیرد. داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

انتهای پیام

کد خبر: 1020762

وب گردی

وب گردی