۱۴۰ کشور میزبان برگزاری جشن های دهه کرامت

رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت کشور از میزبانی ۱۴۰ کشور جهان همزمان با ایران برای برگزاری جشن میلاد و دهه کرامت خبرداد و گفت: همزمان تمامی کشورها با همکاری رایزنی های فرهنگی سازمان فرهنگ اقدام می کنند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمید ارزانی با اشاره به روند و نحوه برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های گوناگون در اقصی نقاط جهان، گفت: علاوه بر برگزاری جشن در کشورهای مختلف دنیا همزمان با شب میلاد باسعادت آقا علیبن موسی الرضا (ع) ۱۷ میهمان خارجی نیز در آئین اختتامیه در مشهد مقدس حضور خواهند داشت.
وی از استقبال خوب مخاطبان در این دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع)خبر دادو افزود: تنوع حجم بالای آثار رسیده نشانگر اقبال این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و معنوی است.
ارزانی گفت: همزمان با دهه مبارک کرامت بیش از ۱۲ هزار مسجد در کشور با برنامه‌های مختلف از پیش تعیین شده جشن برگزار می‌کنند.
وی با یادآوری آغاز طرح ملی سلام بر امام از روز گذشته با هدف قرائت زیارت امین الله در سراسر کشور گفت: با همکاری و همراهی سازمان تبلیغات اسلامی و کانون جواد الائمه ع به عنوان مجری طرح ملی سلام بر امام رقم خورده و هر چهارشنبه در کشور ادامه می‌یابد.
وی هدف از این طرح ملی را همه گیر و همگانی شدن قرائت این زیارت در تمامی اماکن مقدسه و دینی و مذهبی به ویژه مساجد بعد از نمازهای یومیه عنوان کرد که هر دل عاشقی بتواند به لحظه این زیارت را قرائت کند.
حجت الاسلام ارزانی اضافه کرد بنا به اعلام دست اندرکاران اطرح ملی سلام برامام در مشهد مقدس، هم اکنون این طرح بصورتآزمایشی و خودکار در بیش از ۱۰۰۰ مسجد مشهد مقدس در حال اجراست.
دبیر عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه و بخش دیگری از سخنان خود به حضور 2 میلیون و 100 هزار نفر عضو ثبت شده در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور جذب نوجوانان و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و خانواده‌های آنان است.
حجت الاسلام ارزانی در ادامه همچنین از وجود ۷۱ نوع برنامه در 6 محور در زمینه‌های مختلف برای جذب افراد به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: از ابتدای تیرماه امسال برنامه‌های اوقات فراغت در کشور کلید خورد و با جدیت در حال اجراست.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1020789

وب گردی

وب گردی