نکات طلایی برای داوطلبان دوره دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه تخصصی دکتری دانشگاه آزاد از امروز (22 تیرماه) در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌‌‌شود. برای موفقیت در این آزمون، برخی نکات ابتدایی مانند تسلط بر پایان‌‌نامه مقطع ارشد مطرح است که باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد.

یه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصاحبه داوطلبان 33 رشته آزمون دکتری تخصصی و دوره بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی از امروز شنبه 22 تیرماه به صورت متمرکز در واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می‌‌‌شود.

داوطلبان دعوت شده به مصاحبه 33 رشته اعلام شده که نسبت به ثبت‌نام در سامانه به منظور اعلام آمادگی جهت شرکت در مصاحبه اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش به نشانی azmoon.net از تاریخ و زمان مصاحبه خود مطلع شوند.

برای شرکت در مصاحبه دکتری، آگاهی نسبت به یک سری موارد از جمله سوالات متداول و رعایت بعضی نکات برای داوطلبان ضروری است. برخی از نکات مهم و کارآمد برای داوطلبان دکتری آزاد را، اینجا می‌‌خوانیم.

سوالات متداول مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98

داوطلبان لازم است در زمان حضور جهت مصاحبه و ارزیابی تخصصی، مدارک شناسایی (اصل شناسنامه و کارت ملی)، تمام سوابق علمی، آموزشی، تحقیقاتی شامل مقاله، پروژه، ترجمه، تالیف، گواهی ثبت اختراع یا کسب مقام در جشنواره‌های علمی در زمینه‌های مرتبط با رشته به انضمام نسخه‌ای از ریز نمرات و پایان‌نامه کارشناسی ارشد و مدرک زبان خارجی معتبر را همراه خود داشته باشند.

قطعا سوالاتی که در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 پرسیده می‌‌شود به صورت دقیق مشخص نیستند اما با کمی پرس‌و‌‌جو از میان دانشجویان دکتری این دانشگاه که سال‌های قبل در جلسات مصاحبه شرکت کرده‌‌اند، می‌‌توان محدوده سوالات را برای داوطلبان مشخص کرد. در ادامه توضیحاتی مختصر و کوتاه در ارتباط با سوالات جلسه مصاحبه دکتری آزاد 98 ارائه می‌‌‌‌دهیم تا پذیرفته‌‌شدگان مصاحبه دکتری را در سپری کردن یک جلسه مصاحبه خوب یاری دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر است:

سوالات احتمالی جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98
سوالات شخصی معرفی داوطلب به همراه اطلاعات تحصیلی وی
پایان‌‌نامه توضیح پایان‌‌نامه با چند جمله و بیانی روشن
زبان انگلیسی نشان دادن میزان تسلط به زبان انگلیسی
ترتیب انتخاب‌‌ها توضیح دادن درباره اولویت‌‌‌‌‌ها در انتخاب رشته
مسایل مالی نحوه تامین هزینه تحصیل
زمینه کاری پاسخ دادن در ارتباط با زمینه کاری مورد علاقه
مطالب درسی آمادگی لازم درباره مطالب تحصیلی
رزومه پژوهشی و آموزشی سوالاتی در ارتباط با رزومه آموزشی و پژوهشی

نکات طلائی موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد فرصت کوتاهی است که توسط استادان برجسته و منتخب به داوطلبان داده خواهد شد تا بتوانند از توانایی‌‌ها و شایستگی‌‌‌های خود برای تحصیل در مقطع دکتری دفاع کنند. فرمول دقیقی برای کسب نمره کامل مصاحبه وجود ندارد اما با رعایت کردن نکات زیر می‌توان تا حدودی از استرس جلسه مصاحبه دکتری جلوگیری کرد. نکات طلائی برای موفقیت در این آزمون به شرح زیر است:

نکاتی برای موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98
در نهایت آرامش خود را حفظ کنید و با توکل به خدا روز مصاحبه حاضر شوید.
حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید.
سعی کنید لباس مناسب بپوشید و از به همراه داشتن وسایل اضافی خودداری کنید.
محکم و با اعتماد به نفس با استادان مواجه شوید.
قدر یک‌بار فرصت مصاحبه خود را بدانید و تا پایان زمان مصاحبه خود را نبازید.
اگر با سوالات زبان انگلیسی مواجه شدید استرس پیدا نکنید سوالات بعدی به زبان فارسی پرسیده می‌شوند.
در طی مصاحبه دکتری به ساعت خود نگاه نکنید.
قبل از جواب دادن به سوالات فکر کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید.
کاری کنید که استادان احساس نمایند شما رشته و دانشگاه را با علاقه انتخاب کرده‌‌اید.
در جلسه بیشتر بر روی توانمندی‌‌های خود مانور دهید و سعی نکنید که نقاط ضعف خود را توجیه کنید.
اگر تجارب عملی ارزشمندی دارید بیان نمایید.
تالیف کتاب
نگارش مقاله
تدریس
تسلط بر پایان نامه مقطع قبلی ( کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای )
تسلط تقریبی به دروس تحصیلی
ارائه مقاله در کنفرانس های معتبر
متمرکز بودن روی یک زمینه تحصیلی
همراه داشتن مدارک مورد نیاز

گفتنی است، داوطلبانی که از اقصی نقاط کشور به منظور شرکت در مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به تهران سفر می‌‌کنند، می‌‌توانند در هتل فرهیختگان دانشگاه واقع در واحد علوم و تحقیقات اقامت کنند.

داوطلبان دعوت شده به مصاحبه دوره دکتری تخصصی که نسبت به ثبت‌‌‌نام برای شرکت در مصاحبه علمی اقدام کرده‌اند، می‌‌‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به آدرس azmoon.net نسبت به ثبت‌نام جهت استفاده از این امکانات اقدام کنند. مصاحبه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا پنج‌شنبه 10 مرداد‌‌ماه ادامه خواهد داشت. نتایج تمام رشته‌های دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی هم‌‌زمان با نتایج سایر دانشگاه‌ها تا هفته اول شهریور‌‌ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020821

وب گردی

وب گردی