کیفیت تحصیل دانشجویان حسابداری در دانشگاه آزاد و دولتی یکسان است

مدیرگروه حسابداری مصاحبه‌‌کنندگان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تجربه‌ای که در دانشگاه‌‌های دولتی و آزاد در مصاحبه و تدریس داشتم، تقریبا کیفیت رشته حسابداری در مقطع دکتری در هر دو دانشگاه در شرایط یکسانی قرار دارد و استانداردهای علمی لازم در مصاحبه دکتری و تدریس در این مقطع رعایت می‌‌شود.

فلاح مدیرگروه حسابداری مصاحبه‌‌کنندگان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سطح علمی داوطلبان ورود به مقطع دکتری و چالش‌های پیش‌رو گفت: مصاحبه‌‌هایی که امروز در رشته حسابداری انجام شده از سطح کیفی نسبتا مناسبی برخوردار بوده؛ شاید افرادی که برای اولین روز مصاحبه در این رشته انتخاب شدند دارای رتبه بالایی نبودند، البته انتظار بیشتری وجود دارد.

وی درباره سطح کیفی مقطع دکتری در دانشگاه آزاد و سراسری افزود: با توجه به تجربه‌ای که در دانشگاه‌‌های دولتی و آزاد در مصاحبه و تدریس داشتم، تقریبا کیفیت رشته حسابداری در مقطع دکتری در هر دو دانشگاه در شرایط یکسانی قرار دارد و استاندارهای علمی لازم در مصاحبه دکتری و تدریس در این مقطع رعایت می‌‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در ادامه، درباره چاپ مقاله و کتاب به عنوان یک چالش در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مقالات منتشر شده در حوزه حسابداری با توجه به تعداد دانشجویان این رشته در مقطع ارشد و دکتری کم است. متاسفانه دوره زمانی داوری و چاپ مقالات در مجلات فارسی زمان بر است. زمانی که دانشجو بخواهد یک مقاله علمی و پژوهشی را به یکی از مجلات معتبر و مورد قبول وزارت علوم و بهداشت بفرستد به طور متوسط 6 ماه تا یک سال زمان می‌‌برد، همین امر انگیزه دانشجویان برای چاپ مقاله در داخل کشور را پایین می‌آورد.

فلاح در پایان تاکید کرد: 40 درصد نمره قبولی در دکتری مختص به امر پژوهش بوده، معمولا مقالاتی در حوزه علمی و پژوهشی پذیرفته خواهد شد که کاربردی باشند. متاسفانه کیفیت مقالات موجود در حوزه رشته‌‌های حسابداری و مدیریت مالی هنوز در حد ایده‌‌‌‌آل نیست. قاعدتا مقالاتی پذیرفته خواهند شد که کاربردی بوده تا در یکی از حوزه‌‌های حسابداری بتواند موضوعی کاربردی را طرح کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020832

وب گردی

وب گردی