دانشگاه آزاد اسلامی از تألیف مقالاتِ دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت می‌کند

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات گفت: وجود مجلات علمی معتبر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به پذیرش یافته‌های علمی این دانشجویان کمک می‌کند.

هاشم نیکو مرام رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص شروع مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نحوه برگزاری و سطح کیفی داوطلبان در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نسبت به سال های گذشته تغییر چندانی نکرده است که باید با گذشت زمان و ورود داوطلبان بقیه گروه های آزمایشی به دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قضاوت کاملتری از سطح کیفی مصاحبه ها انجام دهیم که میزان توانمندی داوطلبان امسال نسبت به سال گذشته سنجیده شود.

وی با بیان اینکه نمرات داوطلبان شرکت کننده در مصاحبه‌ها تاکنون مانند سال‌های گذشته بوده است، افزود: مستندات علمی داوطلبان برای مصاحبه دکتری نسبت به سال های گذشته تغییری نکرده است و داوطلبان پس از پذیرش در آزمون، مقالات و یافته های علمی خود را در روز مصاحبه ارائه می کنند.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات در خصوص مشکلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در زمینه چاپ مقاله دارند، تصریح کرد: دانشجویان برای چاپ مقالات علمی با چالش های زیادی مواجه هستند و کسی به دانشجو کمک نمی کند که هدایت شود و مقاله مناسبی تألیف کند؛ مشکلاتی که سر راه دانشجویان قرار دارد، علاقه‌مندی آن ها را برای تألیف کتب و مقالات علمی کم می کند.

نیکو مرام با بیان اینکه ارزیابی مقالات به صورت صحیح انجام نمی شود، ادامه داد: تعداد مجلات معتبر برای ارسال مقالات دانشجویان به خصوص در مقطع دکتری کم است که این موضوع در انگیزه دانشجویان تأثیر می‌گذارد و دانشجو برای چاپ مقاله امیدی نخواهد داشت هم چنین یکسری از مقالات را دانشجو موظف است تا پایان تحصیلات خود به چاپ برساند که با چالش هایی مواجه می شود؛ یعنی برخی از مجلات برای بار اول، مقاله را مطالعه نکرده به صورت پیش فرض رد می‌کنند.

رئیس دانشکده اقتصاد واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه باید مکانیزم‌هایی برای ارزیابی مقالات دانشجویان وجود داشته باشد، افزود: دانشجو برای چاپ مقاله نباید سرگردان باشد که رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی همین است و با ایجاد مجلات معتبر در واحدهای مختلف و برگزاری همایش های علمی به ارائه مقالات دانشجویان کمک می کند و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: آینده شغلی و بازار کار رشته‌های اقتصاد و مدیریت روشن است و هرچه مقررات حاکم بر کسب و کار بیشتر شود، نیاز به افراد باسواد و متخصص در این حوزه افزایش می یابد به همین علت در همه مقاطع تحصیلی رشته های گروه مدیریت و اقتصاد داوطلبان بیشتری دارند که از اشتغال مناسب این رشته ها نشأت می گیرد.

نیکو مرام گفت: داوطلبان گروه اقتصاد و مدیریت می توانند در بخش های دولتی، تجاری و خدماتی فعالیت کنند که با توسعه بازارهای داخلی نیاز به فارغ التحصیلان این رشته ها افزایش می یابد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020838

وب گردی

وب گردی