پرداخت ودیعه مسکن به ۲۵۰۰ مددجو/ یک میلیون و ۴۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند+عکس

رییس سازمان بهزیستی گفت: بزودی بانک ذخایر شناسایی اختلالات ژنتیک راه‌اندازی می شود و بنا داریم تا این طرح بطور کامل در تمام استان های کشور اجرا شود و خوشبختانه همه مراحل این سامانه توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۵۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز سازمان بهزیستی وظایف متفاوتی مانند ساماندهی کودکان کار، رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر و نگهداری این افراد در مراکز سم‌زدایی و ساماندهی زباله‌گردها و... را بر عهده دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ودیعه مسکن ۵ میلیون تومانی به ۲۵۰۰ مددجوی بهزیستی برای اولین بار خبر داد و گفت: پرداخت ودیعه مسکن برای اولین بار در سال ٩٨ به شکل محدود اجرا می‌شود و برای این بخش ١٢ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا سقف ۵ میلیون تومان برای ٢۵٠٠ نفر پرداخت می‌شود.

قبادی دانا در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی گفت: تا نیمه سال 97 ، 500 هزار خانواده تحت پوشش مستمری بگیران سازمان بهزیستی بودند و امسال با مساعدت دولت ۵۵۰ خانوار دیگر اضافه شدند که برخی حدود 15 سال پشت نوبت بودند .

وی افزود: کل مبلغی که سال گذشته حدود یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و این مقدار در سال جاری به حدود 2 میلیارد و ۷۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه 6 میلیون نفر از خدمات سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنندگفت: در گذشته ۱۸۰ هزار خانواری که سرپرست خانواده معلول بود به اندازه همان یک نفر سرپرست خانوار مستمری می‌گرفتند اما با پیگیری‌هایی که انجام شده افراد معلول سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانواده خود مستمری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با بودجه سال گذشته ۲۰۰ هزار خانوار باید از لیست مستمری‌بگیران حذف می‌شدند گفت: با تأمین اعتبارات لازم در سال جاری هیچ نگرانی وجود ندارد و خدا را شکر می کنم که 200 هزار خانوار از تحت پوشش بهزیستی حذف نشدند.

قبادی دانا گفت: شعار اول بهزیستی شفاف‌سازی است و ما دنبال این هستیم تا درصد مناسبی به سرانه دریافتی خانوارها اضافه شود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020871

وب گردی

وب گردی