«ده گفت و گو با شخصیت های فرهنگی» منتشر شد

کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت وگو با شخصیت های فرهنگی» از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز ، روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت وگو با شخصیت های فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۳۹۶»زیر نظر مرتضی هاشمی پور از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

نیکنام حسینی پور در بخش مقدمه ناشر این کتاب نوشته است:«خانه کتاب به عنوان یکی از موسسات فرهنگی کشور در حوزه مدیریت کتاب، همواره سعی کرده است افزون بر بهره گیری از ظرفیت های موجود، به روش های مختلف بستر گفت و گو و مفاهمه در حوزه کتاب و کتابخوانی را ایجاد می کند. سرای اهل قلم یکی از بخش های خانه کتاب است که با نشست های هفتگی با پدید آورندگان ، ناشران و کتابفروشان زمینه گفت و گو و مفاهمه و نقد کتاب و اندیشه میان صاحبان قلم را فراهم می کند، تا در فضایی مناسب، به تبادل نظر و اندیشه بپردازند.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از مهم ترین ظرفیت های فرهنگی کشور است که به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی ایران در طول برگزاری خود به کانون ارتباطات و فعالیت های مهم فرهنگی تبدیل شده است. برای بهره گیری مناسب از این بستر فرهنگی، در سی امین نمایشگاه کتاب تهران(۱۳۹۶) ترتیبی اتخاذ شد تا گفت و گو با صاحبان اندیشه شکل بگیرد.

ده گفت و گو صورت گرفته و پس از آن که حاصل گفت و گو ها روی کاغذ آمد، هر دو طرف متن ها را ویرایش کردند و اینک متنی منقح در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.»

«فرهنگ نگاری در ایران امروز؛ گفت و گو با غلامحسین صدری افشار»، « ویرایش کتاب در ایران امروز؛ گفت و گو با احمد سمیعی گیلانی»، « وضعیت علوم اجتماعی در ایران امروز؛ گفت و گو با محمد امین قانعی راد»، « شعر امروز ایران؛ گفت و گو با کامیار عابدی»، « درباره هزار و یک روز؛ گفت و گو با الریش مارزلف»، «پژوهشگران معاصر ایران؛ گفت و گو با هوشنگ اتحاد»، « سینما و کتاب؛ گفت و گو با شهاب الدین عادل»، «ایران شناسی در ایران امروز؛ گفت و گو با ناصر تکمیل همایون»، «نقد ادبی در ایران امروز؛ گفت وگو با حسین پاینده» و « هویت ایرانی؛ گفت و گو با حمید احمدی» ۱۰ گفت و گوی منتشر شده در «کتاب و فرهنگ» است.

کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت وگو با شخصیت های فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۳۹۶» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۵هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب راهی کتابفروشی ها شد.

کد خبر: 1020873

وب گردی

وب گردی