آغاز فعالیت اردوی جهادی تابستانی کمیته سلامت در حوادث دانشگاه آزاد اسلامی

«کمیته سلامت در حوادث دانشگاه آزاد اسلامی» در راستای اجرای اهداف و تداوم خدمات درمانی و بهداشتی هموطنان در مناطق سیل زده پس از بحران، فعالیت اردوی جهادی سلامت دانشگاه آزاد اسلامی دراستان لرستان آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی- اردوی جهادی «کمیته سلامت در حوادث» دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد اجتماعی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت خود را با ارسال اقلام دارویی، اعزام کلینیک های سیار و نیز معرفی داوطلبین آغاز کرده و اولین مقصد آنها، مناطق سیل زده استان لرستان و پس از آن حضور در مناطق سیل زده استان های خوزستان و گلستان می باشد.

گروه های جهادی سلامت در گروه های تخصصی مرتبط با پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی بالینی، داروسازی، بهداشت محیط و دامپزشکی از بین دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان داوطلب، از تاریخ بیستم تیر ماه تا بیستم مرداد ماه سال جاری در ۳ بازه ی زمانی ۱۰ روزه به ترتیب در استان های لرستان، خوزستان و گلستان و در قرارگاه های جهادی تعیین شده مستقر می گردند.

دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری در زمان حادثه سیل ایفا نمود و اقدامات جهادی مختلفی اعم از عمرانی و درمانی و ... را به عنوان یک دانشگاه اجتماعی برعهده گرفت؛ هم اکنون تیم سلامت این دانشگاه، در زمانِ پس از بحران نیز در جهت رفع نیازهای هموطنانمان در این مناطق مجددا فعالیت خود را ز سر گرفته است.

شایان ذکر است با توجه به اینکه کشورمان کشوری حادثه خیز است و شاهد انواع حوادث و بلایای طبیعی بوده ایم، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای امدادرسانی و کمک به هموطنان و نیز در جهت ارتقاء دانش و علم در زمینه برخورد با این حوادث (پیش از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه) سعی در هدفمند کردن و سازماندهی کردن فعالیت ها در زمینه سلامت و درمان داشته، لذا «کمیته سلامت در حوادث و بحران دانشگاه آزاد اسلامی» در پیشبرد این مهم شکل گرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020881

وب گردی

وب گردی