استفاده از ظرفیت هسته‌های پژوهشی واحد شاهین‌شهر در تحقق توسعه پایدار روستایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: استفاده از ظرفیت‌ هسته‌های پژوهشی و گروه‌های علمی واحد شاهین‌شهر برای برگزاری مناسبت‌های اجتماعی در راستای توسعه پایدار روستایی توام با برنامه ریزی فرهنگی هدفمند صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، مسعود نصری در دیدار با معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بخشدار میمه و دهدار روستای حسن رباط از توابع شهر میمه با اشاره به نقش گردشگری روستایی در توسعه اقتصاد پایدار منطقه خاطرنشان کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه با برخورداری از موقعیت استراتژیک و تفرجگاههای متعدد شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذاری در راستای توسعه گردشگری دارد.

وی افزود: تجربه نشان داده است که توسعه فعالیت‌های گردشگری در مناطق مستعد گردشگری در شکوفایی اقتصاد این مناطق اثرات مطلوبی داشته است.

رئیس واحد دانشگاهی شاهین‌شهر صنعت گردشگری را در تبادلات فرهنگی مناطق مختلف کشور موثر دانست و تصریح کرد: گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌های سال‌های اخیر نقش بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی و تبادلات فرهنگی مناطق مختلف کشور و ملت‌ها دارد.

وی توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر با دارا بودن رشته‌های برنامه ریزی فرهنگی، مطالعات فرهنگی و رسانه، عمران، معماری و برنامه‌ریزی شهری از ظرفیت‌ مطلوبی برای کمک به توسعه گردشگری در سطح شهرستان برخوردار است.

نصری با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌های محلی برای معرفی مناطق روستایی تاکید کرد: روستای حسن رباط با دارا بودن شرایط اقلیمی و آب و هوائی بستر مناسبی برای جذب گردشگر می‌باشد و با تعامل به وجود آمده میان واحد دانشگاهی شاهین‌شهر و بخشداری میمه امکان برگزاری علمی و فرهنگی جشنواره انگور در سال‌جاری وجود دارد.

وی یادآور شد: انجام طرح‌های مطالعاتی در حوزه آبخیزداری، عمرانی، کشاورزی و کاشت گیاهان دارویی در منطقه حسن رباط در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر قرار گرفته است و امیدواریم با تعامل دوجانبه زمینه پیشرفت منطقه فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر با اشاره به ضرورت استفاده از انرژی پاک در توسعه مناطق گردشگری اذعان داشت: واحد دانشگاهی شاهین‌شهر با دارا بودن اعضای هیأت علمی گروه برق امکان طراحی و اجرای نیروگاههای خورشیدی را در این منطقه دارد که اجرای این طرح نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، میزان آلایندگی و حفظ محیط زیست ایفا می‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020891

وب گردی

وب گردی