حجاب و عفاف در اسلام حد و مرز نمی‌شناسد/ در طول تاریخ زن مسلمان هزینه حفظ حجاب را پرداخت کرده‌است

در بیانیه معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد: حجاب و عفاف در اسلام حدو مرز نمی‌شناسد، چراکه امروز آوازه آن را در کشورهای غیر اسلامی نیز مشاهده می‌کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده‌است: در سالروز حادثه تامل برانگیز رژیم فاسد پهلوی در به خاک و خون کشیدن اسوه‌های عفاف و حجاب و به شهادت رساندن مظلومانه اسوه‌های ایستادگی در مقابل قانون غیرانسانی، غیراخلاقی و استعماری کشف حجاب درحریم امن رضوی و مسجد جامع گوهرشاد، کافی است به زنان هموطن و همه زنان جهان یادآور شویم "چرا حجاب؟".


در ادامه بیانیه معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان شده‌ است: جدای از مبانی ایمانی، حجاب حصار استواری است که در پناه آن آسودگی حاصل می‌شود و زن خود را در معرض دست درازی منحرفین جامعه قرار نمی‌دهد و انگشت نما نمی‌شود. حجاب و عفاف در اسلام حدو مرز نمی‌شناسد، چراکه امروز آوازه آن را در کشورهای غیر‌اسلامی نیز مشاهده می‌کنیم، زمانی که هنرپیشه هالیوودی علی‌رغم از دست دادن شغل خود به حجاب و اسلام رو می‌آورد و رَپِر معروف فرانسوی با وجود هجمه‌های شدید از سوی شبکه‌های مجازی به خاطر حقیقت نهفته در اسلام حجاب را با هیچ چیز عوض نمی‌کند، متوجه می‌شویم که فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی چگونه غرب را احاطه کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بنیانگذار انقلاب فرمودند :"حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ ارزش‌ها ست. برای این است که ارزش هایی که ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی با دست های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال گردد زنده بشود ". ( صحیفه امام، ج19، ص185) و نیز رهبر فرزانه حضرت امام خامنه‌ای می فرمایند: حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجابب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش می‌کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ آبرو و احترام اوست. این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ حجاب تشکر کرد، این جزو نعمتهای الهی است.۱۳۹۱/۰۲/۲۳


استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در این بیانیه تاکید کردند: در حالی هفته حجاب و عفافی که پشت سر گذاشتیم در نقاطی از کشور عزیز میهمان شهیدان دفاع مقدس بودیم شهیدانی که پیکرهای مطهرشان پس از سالها در خاک وطن آرام گرفت. در وصیت نامه‌های شهدا چقدر به حجاب تاکید شده بود ؟ آرمان شهدا را فراموش نکنیم. همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هفته عفاف و حجاب، اعلام می‌داریم زن مسلمان، زن آزاد و مستقل در سراسر دنیا بویژه ایران اسلامی بر حفظ این اصل مهم پای می‌فشارد و هزینه آن را با جان و دل پرداخته و خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020897

وب گردی

وب گردی