جزئیات نسخه جدید سایت شورای نگهبان از زبان مدیرکل روابط عمومی این نهاد

علیرضا رضازاده پیش از نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان، جزئیات نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا را برای خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، علیرضا رضازاده مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان در ابتدای نشست خبری سخنگوی این شورا ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا علیه‌السلام گفت: این هفته در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان قرار داریم، امروز علاوه بر اینکه نشست خبری سخنگوی محترم شورای نگهبان را داریم، دو برنامه و ملاحظه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه نکته اول مربوط به راه‌اندازی سامانه پیامکی است که دوستان خبرنگاران و مسؤولان رسانه‌ای مرتبط با حوزه شورای نگهبان است، گفت: خبرنگاران حوزه شورا می‌توانند از طریق این سامانه پیامکی به صورت لحظه‌ای خبر‌های مهم شورای نگهبان را دریافت کنند.

رضازاده به رونمایی نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: از ۱۵ تیرماه نسخه آزمایشی این پایگاه در حال بهره‌برداری است که با ورود آقای دکتر کدخدایی به صورت رسمی از آن رونمایی می‌شود که خبر این مراسم به صورت همزمان و آنلاین بلافاصله منعکس خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان راجع به نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا توضیح داد: نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی قسمت‌هایی از جمله سایت پژوهشکده شورای نگهبان، سامانه جامع نظرات شورای نگهبان که سامانه ارزشمند و مهمی است و قابلیت دسترسی به نظرات و مشروح مذاکرات شورای نگهبان، گزارشات مجمع مشورتی فقهی و حقوقی و همچنین فصلنامه دانش حقوق عمومی را دارد.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که ما در نسخه جدید داشتیم این بوده است که با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های طراحی سایت و بهینه‌سازی seo و همچنین بستر فنی سایت، دسترسی بهتری را برای مخاطبان هم از نظر جستجو و هم از نظر تفکیک‌بندی اخبار مرتبط با شورا داشته باشیم.

رضازاده با بیان اینکه در پایگاه اطلاع‌رسانی جدید صفحاتی برای دبیر و سخنگوی شورای نگهبان وجود دارد، افزود: در این صفحات اخبار، بیانیه‌ها، گفتگو، گزارش‌های تصویری مرتبط با دبیر محترم شورای نگهبان و همچنین اخبار مربوط به حوزه سخنگو به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در نسخه جدید صفحه اعضاء را نیز داریم که ۶ فقیه و ۶ حقوقدان معرفی شده‌اند و رزومه‌ای از فعالیت‌های این بزرگواران و سوابق اجرایی ایشان برای مخاطبین عرضه شده است.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با اشاره به اینکه صفحه قانون اساسی نیز در نسخه جدید تعبیه شده است، گفت: در این صفحه متن قانون اساسی جمهوری اسلامی و متن استفساریه‌ها که شورای نگهبان در خصوص اصول قانون اساسی تفسیر ارئه داده است و همچنین تقسیم‌بندی‌هایی از اصول قانون اساسی به همراه مستندات و همچنین قانون اساسی برخی کشور‌ها ارائه شده است.

وی عنوان کرد: صفحه اخبار انتخابات را نیز در این نسخه داریم که این صفحه از این پس مختص اخبار انتخاباتی خواهد بود و به صورت تفکیک شده برای سهولت دسترسی مخاطبان، اخبار، بیانیه‌ها و مطالب مرتبط با انتخابات ارائه خواهد شد.

رضازاده ادامه داد: صفحه انطباق قوانین نیز پیش‌بینی شده که آخرین نظرات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی، اساسنامه‌های دولت به همراه ارائه مستندات مربوط به هر مصوبه منتشر خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: یک صفحه چند رسانه‌ای هم در این نسخه تعبیه شده که در این صفحه گزارش‌های تصویری از نشست‌های خبری گرفته تا سایر برنامه‌های شورای نگهبان به همراه طرح‌های گرافیکی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و مستندات تولیدی در زمینه‌های تاریخی و انتخابات قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: برای سالرزو تأسیس شورای نگهبان نیز اخیراً ویژه‌نامه‌ای به نام «چشم بینا» داخل سایت شروع به بارگذاری شده است.

رضازاده با اشاره به خبری جعلی مبنی بر حذف یک گزارش از آرشیو سایت شورای نگهبان که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: متأسفانه برخی برخورد‌های غیرحرفه‌ای در دو، سه روز گذشته برای سوئیچ مطالب از یک سایت قدیمی با یک زیرساخت کاملاً متفاوت به یک سایت جدید و با یک تغییرات اساسی روبرو بودیم که قضاوت‌هایی شد و اخباری منتشر شد که واقعیت نداشت.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان تأکید کرد: دوستانی که کار فنی کرده‌اند، می‌دانند بعضی ملاحظات در این تغییر و سوئیچ اطلاعات طبیعتاً بوجود می‌آید که شاید بعضی از آن‌ها در نگاه اول قابل پیش‌بینی نباشد و بعضی هم کاملاً طبیعی است.

وی با بیان اینکه در پایگاه اطلاع‌رسانی جدید امکانی با عنوان سامانه نظرات مخاطبان فراهم شده است، تصریح کرد: مخاطبان محترم پایگاه اطلاع‌رسانی می‌توانند انتقادات، پیشنهادات، شبهات و سؤالات جدی خود را در مورد شورای نگهبان در این سامانه ثبت کنند و ما حتماً بررسی خواهیم کرد و آن قسمت‌هایی که نیاز باشد به صورت تخصصی پاسخ داده شود در اختیار پژوهشکده یا کارشناسان محترم حقوقی قرار داده می‌شود تا حتماً بررسی شده و به همراه پاسخ سؤالات و شبهات، مطالب منتشر گردد.

رضازاده در پایان گفت: وظیفه خود می‌دانم که از خبرنگاران محترم حوزه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان تشکر ویژه‌ای داشته باشم و خواهش کنم که اگر نقطه‌نظری برای سایت وجود دارد به ما منعکس کنید تا از نظرات شما نیز بهره‌مند گردیم.

کد خبر: 1020911

وب گردی

وب گردی