توسعه مدارس مهارتی با امکانات دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه ساز بهبود کیفیت آموزش و پرورش است

سالار قاسمی با حضور در شورای نظارت و هماهنگی سمای استان البرز، از توسعه کمی و کیفی مدارس سما در این استان استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، رویکرد خود را در زمینه توسعه مدارس سما مثبت اعلام کرد و گفت: دیدگاه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، نگاه به توانمندی ها و عدم تمرکز بر کاستی ها و نقایص است.

وی افزود: گام برداشتن در عرصه آموزش و پرورش حضور در عرصه فرهنگ کشور ست که می توان با استفاده از ظرفیت های بسیاری که در این بخش وجود دارد، گام های موثری برداشت که متاسفانه تا کنون به دلیل نگاه بخشی و تفکیکی و عدم وجود هم افزایی لازم در میان ارگان ها و سازمان های آموزشی کشور، این امر به درستی محقق نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به دیدگاه های معنوی امام راحل(ره) در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و نیز حمایت های ارزشمند مقام معظم رهبری از این نهاد علمی و فرهنگی اذعان داشت: این دانشگاه با ظرفیت های بسیار چشمگیر خود، خدمات بسیار ارزشمندی را به جامعه اسلامی ارائه نموده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی در برخی موارد از دانشگاه های دولتی نیز پیشی گرفته است گفت: انتظار این است که در حوزه سما و در مبحث مدارس نیز این توفیقات با همان وسعت صورت بگیرد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن استقبال از توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی در سطح استان البرز، ورود بخش خصوصی به آموزش و پرورش و ایجاد زمینه برای تحصیل اقشار مختلف مردم را راه نجات سیستم آموزشی کشور و عین عدالت عنوان نمود و گفت: ایجاد رقابت در ارائه خدمات آموزشی یکی از عواملی است که سبب ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس خواهد شد.

وی نبود مدارس خاص در شهرستان البرز را محسوس برشمرد و گفت: امیدواریم با همکاری با سازمان سما بتوانیم در این زمینه و در حوزه آموزش ابتدایی، فنی و حرفه ای، کار و دانش و تربیت بدنی و با همکاری سازمان سما موفق به بهره برداری از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز شده این برون سپاری خدمات آموزشی، با تقویت مدارس سما و بهبود کیفیت آموزش و پرورش در استان البرز همراه باشد.

در این جلسه که محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، محمدرضا عسکری، محمدرضا بلیاد معاون آموزش های عمومی و مهارتی، مهندس سیاوش عبادی ریاست آموزشکده سما، حمیدرضا جوانبخت معاون دانشجویی و فرهنگی سما، مرتضی عبدلی مسئول حراست سما، طیبه مسگری معاون پشتیبانی سما و فاطمه قربانی مدیر دبیرستان دخترانه دوره دوم سما نیز حضور داشتند، تصمیماتی در خصوص توسعه کمی و کیفی مدارس سما در استان البرز اتخاذ شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020925

وب گردی

وب گردی