ظرفیت‌های علمی پژوهش و فناوری پتروشیمی باید در خدمت توسعه صنعت باشد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: ظرفیت‌های فراوان علمی و پژوهشی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید در خدمت توسعه صنعت پتروشیمی کشور قرار گیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر لزوم حمایت از این شرکت اظهار کرد: ظرفیت‌های علمی و تخصصی بسیار خوبی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی وجود دارد و باید نقش و جایگاه این شرکت بیش از گذشته تبیین شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای آینده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکید کرد: این شرکت همزمان با یک برنامه‌ریزی کلان و بلندمدت باید همواره پویا و کارآمد و رو به جلو باشد و نگاه بنگاه‌داری به آن باید تغییر کند و تنها ظرفیت‌های فراوان علمی و پژوهشی آن در خدمت توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ضرورت دارد به سمت تجاری‌سازی دانش فنی حرکت کنیم، افزود: شرکت پژوهش و فناوری افزون بر دستیابی به چند دانش فنی و تجاری چند کاتالیست، به منظور توسعه دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن (PVM) اقدام‌های قابل توجهی انجام داده که این روند باید تداوم یابد و صنعت با توانایی‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بیشتر آشنا شود.

محمدی خطاب به مدیران و کارکنان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: هدف‌گرا باشید و در راستای اهداف مورد نظر با تکیه بر دانش و تخصص خود فعالیت کنید.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه توسعه تا سال ۱۴۰۰ را در بخش‌های مختلفی نهایی کرده است و پژوهش و فناوری نیز باید با توجه به ظرفیت‌های موجود، نقش خود را در این برنامه مشخص اعلام کند.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری دارای اهدف و وظایفی خاص است و جنس فعالیت‌های پژوهشی آن سبب شده از نظر کمی و کیفی همواره در حال رشد و پیشرفت باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این شرکت پیشرو باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود، گفت: در حوزه دانش فنی، فناوری‌های نوین و نیز کاتالیست دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده و جایگاه شرکت پژوهش و فناوری شفاف و مشخص است.

مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دیگر اعضا برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020930

وب گردی

وب گردی