بزرگ‌ترین رقابت دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌شود/ حضور 1800 دانشجو در مسابقه ملی فناوری نانو

مدیر ترویج دانشجویی ستاد نانو از برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو خبر داد و گفت: در این آزمون 1800 نفر از دانشجویان کشور شرکت خواهند کرد.

محمد باقری مدیر ترویج دانشجویی ستاد نانو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین رقابت دانشجویی در سطح کشور توسط ستاد فناوری نانو روز جمعه برگزار خواهد شد. این مسابقه هر ساله در جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که مسابقه ملی فناوری نانو در دو مرحله برگزار می‌شود، افزود: در مرحله نخست دانشجویان با مراجعه به سایت آموزش فناوری نانو در آزمون نانو شرکت کرده تا از این طریق محک اولیه روی آنها انجام شود. در این آزمون تعداد محدودی از مقالات در سایت آموزش طراحی شده است تا افراد به این سوالات پاسخ دهند. بنابراین افرادی که 30 درصد از سوالات را پاسخ دادند؛ مجوز ورود به آزمون نهایی را کسب می‌کنند.

مدیر بنیاد آموزش فناوری نانو، تصریح کرد: مرحله دوم این مسابقه در 28 تیرماه برگزار می‌شود. در این آزمون 1800 نفر از دانشجویان شرکت خواهند کرد.

وی به نحوه برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: حدود 100 سوال مختلف از مباحث کلی در فناوری نانو طراحی شده که منبع آزمون نیز مقالات مربوط به سایت آموزش ستاد فناوری نانو است.

باقری افزود: ما برای آماده‌سازی داوطلبان یکسری دوره‌های مختلف را از طریق سایت به صورت آنلاین برگزار کردیم. همچنین از ظرفیت نهادها و انجمن‌های دانشجویی بهره گرفتیم.

وی تاکید کرد: در این مسابقه به 10 نفر برتر جوایز ارزشمندی اعطا خواهد شد. می توان گفت؛ برای نفرات اول تا سوم 10 میلیون تومان، امتیاز نخبه بودن و 50 درصد امتیاز جشنواره بین المللی خوارزمی داده خواهد شد. همچنین برای نفرات چهارم تا دهم نیز 50 درصد امتیاز جشنواره خوارزمی را در نظر گرفتند.

باقری ادامه داد: ظرفیتی را برای 5 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی که به صورت جداگانه علاوه بر دریافت جایزه 2 میلیون تومانی و سهمیه عتبات و حضور در برنامه‌های دیگر ستاد نانو در نظر گرفتیم.

باقری همچنین در پایان از برگزاری مسابقه استارت‌آپ نانو در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020939

وب گردی

وب گردی