همراهی  تهرانی ها برای روز بدون پلاستیک

به مناسبت  "روز بدون پلاستیک" ، برنامه های مختلفی از سوی اداره محیط زیست شهرداری منطقه 11 با هدف آگاهی بیشتر شهروندان با مضرات کیسه های پلاستیکی  و ظروف یکبار مصرف پلیمری برای شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در این باره گفت: اداره محیط زیست با هدف تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و کیسه های پلاستیکی با شعار"کمی کمتر کیسه های پلاستیکی مصرف کنیم" در روزهای 19 تا 21 تیرماه اقدام به اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی از قبیل برگزاری کارگاه های آموزشی، آموزش چهره به چهره ، توزیع کیسه های پارچه ای و ...کرد.

وی با بیان این که با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی هر خانواده ایرانی در هفته می تواند از مصرف حدود یک میلیارد کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری نماید؛ افزود: این میزان برابر با 7هزار تن پلاستیک است و با توجه به اهمیت این موضوع، نسبت به استقرار کانون های محیط زیست و سمن ها در میادین تره بار و ایستگاه های مترو در قالب ایستگاه های سیار آموزش شهروندی انجام شد.

به گفته خرد امروزه میلیون ها نفر در ایام مذهبی، نذورات خود را در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی توزیع می کنند؛ در حالی که از آلودگی و سرطان زا بودن این ظروف بی اطلاع هستند. به همین منظور استفاده از ظرفیت مساجد برای آموزش و ارائه راهکارها در راستای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در دستور کار اداره محیط زیست قرار گرفته است .

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی روز بدون پلاستیک در محله های آگاهی، عباسی ،انقلاب ،قلمستان، شیخ هادی، امیریهادر در کنار برگزاری جلسات هم اندیشی با سایر ارگان ها از برنامه های انجام شده در این مناسبت بوده است.

او ادامه داد: از دیگر برنامه های این مناسبت محیط زیستی می توان به برگزاری کارگاه مشارکتی" کمی کمتر "در مسجد امام سجاد (ع) واقع در خیابان فخررازی اشاره کرد که با ارائه تکنیک های تخصصی آموزشی با هدف ایجاد حساسیت های محیط زیستی میان شهروندان با تکیه بر باورهای مذهبی برگزارشد. در این کارگاه از شرکت کنندگان درخواست شد تحلیل های خود را از (روز بدون نایلکس) بیان کنند . سپس با تکنیک مشارکتی " چه زمانی ، چه مکانی ، چه کسانی" راهکارهای خود را در راستای کاهش مصرف پلاستیک در قالب کارگروه های تعریف شده ارایه کنند . در پایان، ارزیابی کارگاه و توزیع سفره های پارچه ای نان با اشاره به مقایسه سرانه مصرف پلاستیک در ایران و سایر کشورها انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020942

وب گردی

وب گردی