استارت‌آپ‌های بخش فضایی موتور پیشران "ایران هوشمند" خواهند بود

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، هدف از برنامه ایران هوشمند را ایجاد هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی عنوان نمود که نقشی در سرنوشت یک شرکت استارت‌آپ از خلق ایده تا تبدیل به یک محصول و کسب و کار دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده گفت: در هفته گذشته وزارت ارتباطات از برنامه "ایران هوشمند" رونمایی کردند که هدف از آن ایجاد یک چتر حمایتی همه جانبه برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و به‌کارگیری توان و پتانسیل آنها برای پی‌ریزی یک ایران هوشمند است. قلب مرکزی این برنامه، آیین‌نامه نوآفرین است که ماحصل زحمات همکاران عزیزم در سازمان فناوری اطلاعات است.

صمیمی هدف از برنامه ایران هوشمند را ایجاد هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی عنوان نمود که نقشی در سرنوشت یک شرکت استارت‌آپ از خلق ایده تا تبدیل به یک محصول و کسب و کار دارند.

وی از همه تیم‌های تخصصی و استارت‌آپ‌های دعوت نمود با مراجعه به سایت irannoafarin.ir و ثبت‌نام، وزارت ارتباطات را در این اقدام یاری نمایند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین از اقدام دیگری در حمایت از استارت‌آپ ها خبر داد و گفت: در کنار این طرح، صندوق VC(Venture Capital) هم برای حمایت از استارت‌آپ‌ها با عتبار ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده که ۴۰% آن توسط وزارت ارتباطات و ۶۰% توسط بخش خصوصی تدارک دیده شده است.

در ادامه، صمیمی اظهار نمود: سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان نمایندگان بخش فضایی وزارت ارتباطات، بر این باور و اعتقاد هستند که استارت‌آپ‌های بخش فضایی می‌توانند موتور پیشران "ایران هوشمند" باشند.

وی افزود: برای شناسایی ظرفیت این بخش، در هفته گذشته، رویدادی سه روزه با حضور بیش از صد استارت‌آپ فضایی تشکیل شد و از سوی سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران و نیز شهرداری تهران، نیازمندی‌های موجود کشور ارائه شد و بیش از ۱۶۰ نشست‌ دوجانبه B۲B برگزار شد که حدود ۵۰% آن از سوی بخش فضایی وزارت ارتباطات برگزار شد. حضور ما در استان‌های مختلف نیز در همین راستا و برای شناسایی ظرفیت‌های استانی و آشنایی با توانمندی‌های موجود در آنهاست تا ان شاء الله با ایجا یک هم‌افزایی در کشور، بتوانیم اهداف بخش فضایی را محقق کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020950

وب گردی

وب گردی