هدایت‌گری و جهت دهی به بخش های جامعه، وظیفه متخصصان علوم انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هدایت‌گری و جهت‌دهی را نقش اصلی علوم انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه‌ی بررسی روند تکمیل اطلاعات استادان علوم انسانی و هنر که ظهر امروز در واحد اردبیل برگزار شد، گفت: هدایت‌گری و جهت‌دهی به همه بخش‌های جامعه، نقش اصلی علوم انسانی است و ما در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد یک سری تحولات خوب و سیاست‌گذاری‌های سازنده در حوزه‌ی علوم انسانی و هنر هستیم.

وی با اشاره به غفلت در علوم انسانی توضیح داد: در این علم کسانی که تخصص ندارند ورود می‌کنند و بدون توجه به ابعاد علمی آن، اظهار‌نظر می‌کنند.

رسولی تصریح کرد: شکل‌گیری معاونت علوم انسانی و هنر نشان داد که رویکرد مدیران ارشد دانشگاه توجه خاص به محورهای اساسی علوم انسانی است.

وی کاربردی‌کردن، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی را سه محور علوم انسانی برشمرد و اضافه کرد: توانمندسازی هیأت علمی که سرمایه‌ی انسانی و سرمایه‌ی علمی دانشگاه هستند در رسیدن به اهداف دانشگاه بسیار سودمند است.

رسولی به اجرای مدلی برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان دانشگاه در واحد اردبیل اشاره و توضیح داد: هر گروه علمی باید یک واحد استراتژیک خودگردان باشد و 25 واحد خودگردان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در خلق ارزش‌های جدید برای دانشگاه و جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نقش‌های معاونت آموزشی را برشمرد و افزود: معاونت آموزشی در دانشگاه نقش صف و بقیه معاونت‌ها نقش ستادی دارند و گروه‌های علمی باید هدف‌گذاری داشته باشند و در کنار آموزش برای امور پژوهشی، فناوری و موضوع فرهنگی هم برنامه داشته باشند.

در ادامه این جلسه روند تکمیل اطلاعات استادان علوم انسانی و هنر با حضور محمد آقایی کلشتری، کارشناس ارشد مدیریت امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020974

وب گردی

وب گردی