استان‌هایی که دارای بیشترین تعداد شرکت دانش بنیان  معرفی می شوند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر سه استان برتر از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را تهران با ۲۳۰۰ شرکت، اصفهان با ۲۹۵ شرکت و خراسان رضوی با ۲۴۱ شرکت تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاستگاه و سوابق نوآوری و شکوفایی، خدمات صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را شامل چهار بخش تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی عنوان کرد.

وی افزود: صندوق به‌منظور تعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سایر بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، تعامل جدی با پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بهابازار و بانک‌ها را آغاز کرده است.

تشریح رویکردهای جدید صندوق در ارتباط با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به رویکردهای جدید صندوق در ارتباط با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: ابزارسازی و کمک به شکل‌گیری بازار داخلی شرکت‌ها، مشارکت فعال در توسعه فناوری‌های جدید و بریان‌ساز، توسعه زنجیره ارزش و شبکه تأمین دانش‌بنیان شرکت‌های بزرگ صنعتی، تمرکز بر حل مسائل و چالش‌های ملی و راهبردی و توسعه صادرات دانش‌بنیان ازجمله رویکردهای جدید صندوق نوآوری و شکوفایی است.

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان استانی

وی با اشاره به پرهیز صندوق نوآوری از تمرکزگرایی و توجه به ظرفیت‌های استانی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استانی از ظرفیت‌های قابل‌توجهی در توسعه فناوری و نوآوری برخوردارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر سه استان برتر ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را تهران با ۲۳۰۰ شرکت، اصفهان با ۲۹۵ شرکت و خراسان رضوی با ۲۴۱ شرکت تشکیل می‌دهند.

تغییرات جدی در سیاست‌ها و رویکردهای کلان صندوق نوآوری و شکوفایی

وحدت ضمن اشاره به تغییرات جدی در سیاست‌ها و رویکردهای کلان صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره جدید گفت: اقدامات متعددی در راستای سیاست‌های جدید صندوق انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: ازجمله آن می‌توان به تخصیص ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱,۰۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به صندوق‌های پژوهش و فناوری، تفاهم با ۸ بانک برای ارائه ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه و ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اهرمی در سال جاری، انجام سفرهای استانی با تأکید بر استان‌های محروم کشور و تصویب طرح‌های ۱۰۰ شرکت به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان در ۸ سفر استانی اخیر اشاره کرد.

وحدت با اشاره به افزایش بیش از ۱۰ برابری حمایت‌های بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی موسوم به خدمات توانمندسازی در سال ۹۸ نسبت به ۳ سال گذشته افزود: خدمات توانمندسازی از حمایت شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی، اعزام و پذیرش حیات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌های دائمی خارج از کشور تا اخذ استانداردها، تأییدیه‌ها و گواهینامه‌های فنی، حفاظت از مالکیت فکری، و انواع خدمات آموزشی و مشاوره‌ای را در برمی‌گیرد.

برگزاری گردهمایی با توجه به اولویت حوزه فضایی نقشه جامع علمی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین با اشاره به برگزاری گردهمایی ۳ روزه اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت حوزه فضایی با همکاری سازمان فضایی ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در این گردهمایی که با عنایت به اولویت حوزه فضایی در نقشه جامع علمی کشور برگزار شد، نمایشگاهی با حضور ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان به‌منظور نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها، به همراه ۷ رویداد معرفی نیازهای فناورانه و نوآورانه فضایی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که ۲۰۰ نشست تجاری (موسوم به B۲B) را در پی داشت.

وی افزود: در پی معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، این شرکت‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی از صندوق درخواست کرده‌اند که این مبلغ بیش از ۱۰ برابر منابع تخصیص‌یافته صندوق به شرکت‌های حوزه فضایی طی ۵ سال گذشته است.

آمادگی برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای فرهنگی و خلاق

وحدت همچنین از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای خلاق و فرهنگی اشاره کرد و گفت: با همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق حمایت از حوزویان آماده سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای فرهنگی و خلاق هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020979

وب گردی

وب گردی