راه اندازی صندوق مشترک تامین مالی همکاری‌های فناورانه میان ایران و روسیه راه اندازی می شود

صندوق مشترک تامین مالی همکاری‌های فناورانه ایران و روسیه در چارچوب توافق‌نامه اولیه میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر روسیه (RVC)، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، این توافق در سفر دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به کشور روسیه به منظور شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی «اینوپروم ۲۰۱۹» روسیه و دیدار با مدیران نهادهای متناظر در این کشور میان این صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری خطر روسیه شکل گرفت.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر روسیه (Russian Venture Company) یک نهاد توسعه بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که در سال ۲۰۰۶ توسط دولت روسیه ایجاد شد و اکنون یکی از ساختارهای مهم و کلیدی این کشور در توسعه سیستم نوآوری ملی است. ماموریت اصلی این نهاد ترویج سرمایه‌گذاری خطرپذیر در روسیه و رشد قابل توجه منابع مالی صندوق‏های سرمایه خطرپذیر است.

استراتژی بلندمدت این نهاد توسعه فناورانه کشور روسیه با هدف تشکیل بازار جدید جهانی تا سال ۲۰۳۵ است. سرمایه اولیه این نهاد حدود ۴۵۰ میلیون دلار (۳۰ میلیارد روبل روسیه) بوده است. سرمایه­ گذاری­ های این نهاد با هدف رشد منابع سرمایه­ گذاری خطرپذیر از طریق ایجاد صندوق­ های سرمایه ­گذاری مشترک با بخش خصوصی، نهادهای دولتی، سرمایه­ گذاران خارجی و شرکت­ های بزرگ است.

لازم به ذکر است که حوزه‌های اولویت‌دار این نهاد شامل، داروهای زیستی، انرژی، فناوری‌های تولید پیشرفته، فناوری‌های کوانتومی و فناوری‌های دیجیتال در حوزه‌های مرتبط است که این حوزه‌ها با طرح‌های اولویت‌دار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران نیز شباهت و نزدیکی بسیاری دارد. از همین رو امید می‌رود این همکاری آغازی برای همکاری‌های بیشتر بین‌المللی در اکوسیستم فناوری و نوآوری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020983

وب گردی

وب گردی