مسئله علم در کشور اقتدارآفرین است/ تغییرِ ساختار حراست دانشگاه آزاد اسلامی از حفاظت به صیانت بخشی

مراسم ویژه سالروز ولادت امام رضا(ع) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی‌دانشگاه آزاد اسلامی، مراسمی ‌به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌و کارکنان مرکز حراست این دانشگاه امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این مراسم با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) گفت: ایرانیان افتخار دارند که سرزمینشان با قدوم مبارک این امام بزرگوار و رئوف، متبرک شده است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد سه مؤلفه اقتدار کشور است، اظهار داشت: پیشرفت علمی در ایران ‌دشمنانی در داخل و خارج از کشور دارد که به صورت گسترده پخش و پراکنده هستند و کاملاً حرکت‌ها و پیشرفت‌های علمی ‌کشور را رصد و سعی می‌کنند دانشجویان و اساتید را تحت سلطه خود دربیاورند تا مانع از رشد و پیشرفت کشور در زمینه های علمی ‌و فناوری شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ افزود: مسئله علم در کشور عنصر عزت آفرین و اقتدار آفرین است که نیاز به مراقبت دارد و فعالیت بسیار پیچیده‌ای است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در ساختار جدید مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مسئله صیانت مطرح و پر رنگ است، گفت: در این ساختار حفاظت جای خود را به صیانت می‌دهد، چرا که علم و مؤلفه‌های اقتدار کشور به صیانت نیازمند هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌خاطرنشان کرد: با این رویکرد و نگاه جدید ساختار حراست دانشگاه آزاد اسلامی‌را از ساختار حفاظت کننده به ساختار صیانت بخش تغییر دادیم، چرا که نگاه گذشته دیگر نمی‌تواند حافظ ما باشد.

دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه قرآن در بحث اشخاص نیز نگاه صیانتی دارد، افزود: شخصی سعادت دنیا و آخرت نصیبش می‌شود که تقوا را به عنوان عنصر صیانت بخش لحاظ کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که مهربانی و رافت حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) شامل همه ایرانیان به خصوص جوانان شود.

در ابتدای این مراسم سیدمجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدوارم امام رضا(ع) ملجا و پناهگاه همه محرومان و شیعیان و محبان اهل بیت (ع) باشد و ما نیز محب و شیعه خوبی برای این امام بزرگوار باشیم.

در ادامه این مراسم، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) مولودخوانی توسط مداح اهل بیت(ع) انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020991

وب گردی

وب گردی