سه بزنگاه مسیر انسان از دیدگاه امام رضا(ع)؛ روز تولد، روز مرگ و روز مبعوث شدن

جشن میلاد باسعادت ثامن الحجج حضرت رضا(ع) با حضور جمعی از مسئولین، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سالن شهید باهنر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، در این مراسم معنوی که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد کرج برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری معاون دانشجویی و فرهنگی ضمن تبریک میلاد باسعادت این امام گرانقدر به تشریح مهمترین و سخت ترین دوره های زندگی انسان از دیدگاه حضرت رضا(ع) پرداخت.

وی با قرائت حدیثی از امام رضا(ع)، سخت ترین دوره های زندگی انسان را سه دوره نامید و گفت: کسی که با برنامه ریزی درست بتواند از یکی از آنها به درستی عبور کند، از سایر دوره ها نیز به سلامت گذر خواهد کرد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: اولین دوره سخت برای انسان روز تولد است که انسان از محیطی امن و آشنا به دنیایی نامطمئن و ناآشنا پای می گذارد و لذا اهمیت روز تولد انسان و بزرگداشت روز تولد ائمه نیز به همین دلیل است که این روز در زندگی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در دین اسلام دو نوع تولد داریم یکی تولد فیزیکی و دیگری تولد معنوی و انسانی؛ و اینجاست که برخی انسان ها متولد می شوند اما تولد معنوی، روحی و انسانی حتی تا پایان زندگی برایشان اتفاق نمی افتد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دومین دوره سخت در زندگی هر انسانی، روز مرگ است. اما این روز برای کسانی آسان خواهد بود که تولد انسانی را به درستی سپری کرده باشند؛ چرا که در دین اسلام و مکتب تشیع و حسین بن علی(ع)، مرگ در لحظه لحظه زندگی جریان دارد و آنچه در لحظه مرگ باید به آن فکر کرد، این است که آیا انسان در زندگی با حق همراه بوده است یا خیر؟

وی آخرین بزنگاه و مرحله سخت زندگی انسان را از نگاه حضرت امام رضا(ع) روزی عنوان کرد که انسان مبعوث می شود و ادامه داد: در آن روز درون و برون همه انسان ها آشکار می شود و هیچ کس نمی تواند چیزی را پنهان کند و لذا روز بسیار سختی خواهد بود.

اکبری در پایان ضمن آرزوی تاثر از زندگی ائمه اطهار و امام رضا(ع) تصریح کرد: اگر انسان ها در دنیا رسیدگی های اخلاقی، عرفانی و انسانی شان در کمال دقت و تربیت اتفاق بیفتد، خروجی آن ، درخشان بوده و سومین مرحله سخت زندگی که همان مرگ است، به تعبیر امام صادق(ع) برای مومن بسان بوییدن گلی خواهدبود که او را به خواب ابدی فرو می برد.

از دیگر برنامه های معنوی در این مراسم مدیحه سرایی و پخش کلیپ بود و در پایان مراسم نیز به تعدادی از حاضرین به قید قرعه جوایزی تعلق گرفت.

کد خبر: 1020996

وب گردی

وب گردی