دانشگاه‌ها درباره فتنه ۸۸ فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه به عنوان یک قدرت نرم وظیفه دارد آگاهی‌بخشی کند و در حوزه شناخت فتنه، فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز یکشنبه در اختتامیه جشنواره روایت فتنه که در دانشکده علوم پایه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند هر مفهومی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست و لذا نیاز داشتیم در حوزه فتنه که یکی از مهم ترین مسائل کشور محسوب می‌شود، به صورت هنروری وارد شویم.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران پس از فراز و نشیب‌های متعدد و از همان روزهای ابتدایی انقلاب و حضور امام (ره) در قم، اولین فتنه توسط سید کاظم شریعتمداری رخ داد که فتنه دهه ۵۰ نامیده می‌شود. در این فتنه از سوی اشخاصی که حتی ملبس بودند، عکس امام (ره) پاره شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در دهه ۶۰ چندین فتنه مانند ماجرای ابوالحسن بنی‌صدر، عزل آیت‌الله حسینعلی منتظری و باند تبهکار مهدی هاشمی بود. در دهه ۷۰ نیز اشخاصی که امروز در بی‌بی‌سی و شبکه‌های معاند حضور پیدا می‌کنند، در کشور مسئولیت داشتند؛ قتل های زنجیره‌ای و فتنه تیرماه ۷۸ نیز جزو اصلی ترین فتنه‌های دهه ۷۰ محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اما مهم‌ترین فتنه، فتنه تقلب در جریان انتخابات سال ۸۸ بود که علیه اصل نظام شعار دادند، عکس امام (ره) پاره و پرچم امام حسین (ع) به آتش کشیده شد. به همین دلیل فتنه ۸۸، فتنه‌ای عمیق و مهم در تاریخ جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شائبه‌های به وجود آمده درباره تقلب در انتخابات ۸۸ گفت: تمامی انتخابات جمهوری اسلامی ایران به صورت مردمی انجام شده و نماینده‌های کاندیداها به صورت تمام‌وقت بر سر صندوق‌های رأی حاضر بوده اند؛ به همین دلیل است که احتمال تقلب در انتخابات به صفر می‌رسد.

نصیری اذعان داشت: مقام معظم رهبری در این انتخابات تمامی کاندیداها را به صبر و متانت دعوت کردند و سعی بر حل مشکلات به وجود آمده داشتند. رهبر انقلاب تأکید کردند که اگر تقلبی وجود داشته باشد، کاندیداهای معترض باید مدارک خود را ارائه دهند؛ اما متأسفانه هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دلسوزان نظام سعی داشتند افرادی را که در گذشته جزو مسئولان نظام محسوب می‌شدند، به صبر و خویشتن‌داری دعوت کنند اما این افراد هیچ‌گاه از مواضع خود عقب‌نشینی نکردند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فتنه‌گران به دنبال این بودند که در ۱۶ آذرماه سال ۸۸ فتنه گسترده‌ای را علیه امنیت ملی کشور ایجاد کنند و قصد سر دادن شعارهایی تند علیه اصول اولیه انقلاب اسلامی داشتند؛ اما شرایط به گونه دیگری شد و بچه‌های حزب‌اللهی و انقلابی به صورت یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر فتنه‌گر سر دادند و آتش فتنه را خاموش کردند.

نصیری تأکید کرد: دانشجویان در فتنه ۸۸ عملکرد خوبی داشتند و پیروز میدان شدند؛ هرچند برخی استادان دانشگاه نمره خوبی از آزمون فتنه دریافت نکردند. بصیرت دانشجویان انقلابی در روزهای فتنه ۸۸ باعث شد تا به امروز، هیچ‌کس جرأت نکند به جریان انقلابی در دانشگاه‌ها تعرض کند.

وی در پایان بیان کرد: وظیفه ما این است موضوع فتنه ۸۸ را در قالب هنر و ادب ماندگار کنیم؛ نسل جوان نباید این مسئله را فراموش کند و باید روایت آن سینه به سینه نقل شود. دانشگاه به عنوان یک قدرت نرم وظیفه دارد آگاهی‌بخشی کند و در حوزه شناخت فتنه، فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020998

وب گردی

وب گردی